UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.

IndexZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

Soelh Al-Hudaybiyah

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

BerichtOnderwerp: Soelh Al-Hudaybiyah   di jan 15, 2013 8:20 am

“Voorzeker, Allah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u onder de boom trouw zwoeren en Hij wist wat in hun hart was en Hij zonde op hen kalmte neder en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning.” [Soerat Al-Fath: 18]

De profeet [صلى الله عليه وسلم] ging met vele moslims naar Mekka voor de bedevaart. Al gauw verhinderden Qoeraysh dit. Hij stuurde ‘Othmaan ibn ‘Affaan naar Qoeraysh voor informatie. Terwijl de profeet [صلى الله عليه وسلم] onder de boom zat in Al-Hudaybiyah gaven alle moslims hem de eed dat zij hem vastberaden bij zouden staan. Tegelijkertijd stuurde Qoeraysh een delegatie om het bestand en de hieronder geschreven voorwaarden te ondertekenen.

De profeet [صلى الله عليه وسلم] moest dit jaar terugkeren zonder een bezoek aan Mekka te brengen, en het jaar daarop mochten ze 3 dagen terugkomen zonder wapens.

De tijd van dit bestand duurde 10 jaar.

De profeet [صلى الله عليه وسلم] moest iedere nieuwe Moslim [van Quraysh] terugsturen naar Qoeraysh. Qoeraysh stuurde niemand terug.
Als iemand een contract wilde sluiten met de profeet [صلى الله عليه وسلم] mocht Qoerasyh diegene niet aanvallen. En als iemand een contract wilde sluiten met Qoeraysh mochten de Moslims hen niet aanvallen.

Overgeleverd door Anas ibn Malik [رضي الله عنه] betreffende de verklaring van Allah: “Voorwaar, Wij hebben u [Mohammad] een klaarblijkelijke overwinning verleend.” [Soerat Al-Fath: 1]. Het verwijst naar Soelh Al-Hudaybiyah. En de metgezellen van de profeet zeiden tegen de profeet: “Felicitatie en geluk voor jou; maar welke beloning zullen wij krijgen?” Allah openbaarde toen: “Zodat Hij de gelovigen mannen en vrouwen in tuinen moge toelaten waar doorheen rivieren vloeien om daarin te vertoeven.” [Soerat Al-Fath: 5] [Sahih Al-Boekhari]
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://ummatun-wahida.1forum.biz

Soelh Al-Hudaybiyah
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: