UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.

IndexZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

De strijd bij Hunayn:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

BerichtOnderwerp: De strijd bij Hunayn:   di jan 15, 2013 8:28 am

Voorzeker, Allah heeft jullie reeds in vele veldslagen geholpen en op de dag van Hoenain, toen jullie grote aantallen (manschappen) jullie trots hadden gemaakt, naar dat baatte jullie niets en de aarde, met al haar weidsheid, werd jullie nauw, Daarna wendden jullie vluchtend de rug toe.
Vervolgens deed Allah rust over zijn Boodschapper en over de gelovigen neerdalen en Hij zond een leger (van Engelen) dat jullie niet zagen, en Hij bestrafte degenen die ongelovig waren. En dat is de vergelding voor de ongelovigen. Vervolgens aanvaardt Allah daarna het berouw van wie Hij wil. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.[Soerat At-Tauba: 25-27]

De daverende overwinning van de Moslims en de immer toenemende bekeringen voor de Islam maakte de vijanden van de Islam buiten zichzelf van Angst. De stam Hawazin was een oude vijand van Qoeraysh; zij zagen zichzelf als rivalen in macht en in aanzien met Qoeraysh, en zij vonden dit een door Allah [سبحانه وتعالى] gestuurde gelegenheid om hun aanzien tegenover de afnemende invloed van Qoeraysh te vergroten. Zij verklaarden samen met verschillende andere stammen o.a. Thafiq, Nasrm Jusham en Sa’d bin Bakr de oorlog aan de moslims, en namen hun vee, vrouwen en kinderen mee, en alles wat bruikbaar was tijdens de strijd. Dit was om zeker te zijn dat iedereen tot het laatst zou vechten en dat niemand zou vluchten.

De boodschapper [صلى الله عليه وسلم] was op de hoogte van de aanval van Hawazin en de andere stammen. Hij reisde daarom naar de vallei van Hunayn met 12.000 moslimmannen. Vele moslims waren onverstandig en hoogmoedig. Zij hadden weinig geloof [Iman] en vertrouwen in de rechtvaardigheid van hun zaak. Zodra het Islamitische leger in de vallei Hunayn aankwam werden zij met vele pijlen aangevallen en velen raakten verward en trokken zich terug. Overgeleverd door Aboe Ishaq [رضي الله عنه]: “Er werd Al-Bara gevraagd terwijl ik luisterde: “Ben jij [voor de vijand] samen met de profeet gevlucht, op de dag van de [strijd bij] Hunayn?” Hij antwoordde: “Wat de profeet betreft, hij vluchtte niet.” De vijanden waren goede boogschutters, en de profeet zei: “Ik ben ongetwijfeld de profeet, ik ben de zoon van Abdul-Muttalib.” [Sahih Al-Boekhari]

De profeet [صلى الله عليه وسلم] bleef zoals altijd kalm. Hij herenigde zijn leger, en liet de vijand de meest vernietigende nederlaag ondergaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://ummatun-wahida.1forum.biz

De strijd bij Hunayn:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: