UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.

IndexZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

De Strijd bij Taboek:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

BerichtOnderwerp: De Strijd bij Taboek:   di jan 15, 2013 8:32 am

De profeet [صلى الله عليه وسلم] begon het aanbidden van Eén God over de gehele wereld te verspreiden. Hij ging op weg met een leger van 30.000 mannen en na een lange en zeer zware reis bereikten ze Taboek. De profeet [صلى الله عليه وسلم] gaf zijn leger een krachtige toespraak, dit hielp de moslims de tekorten in hun leger te vergeten. Het Islamitische was nu klaar om de vijand te ontmoeten.

Het grote leger van de Romeinen hoorde van de komst van de profeet [صلى الله عليه وسلم] en zijn leger. De Romeinen werden bang en durfden hen niet tegemoet te treden. Zij verspreiden zich in de steden binnen de grenzen van hun land.

Overgeleverd door Anas ibn Maalik [رضي الله عنه]: Allah’s boodschapper keerde terug van de strijd bij Taboek, en toen hij medina naderde zei hij: “Er zijn enkele mensen in Medina die de hele tijd met jullie waren, jullie reisden geen gedeelte van de reis noch doorkruisten jullie een vallei maar zij waren met jullie.’ Zij [de mensen] zeiden: ‘O boodschapper van Allah! Zelfs al waren ze in Medina?’ Hij zei: ‘Ja, omdat zij werden tegengehouden door een oprecht excuus.” [Sahih Al-Boekhari]

De strijd bij Taboek was een mijlpaal in het leven van de profeet [صلى الله عليه وسلم]. De moslims kregen een hoge politieke positie bij de Arabische stammen en de landen eromheen. Zij zouden dit zeker niet hebben gekregen als zij niet tegen de Romeinen hadden gevochten. Dit was ook de laatste militaire expeditie gedurende het leven van de profeet [صلى الله عليه وسلم].

Hij had zeven en twintig [27] veldslagen bijgewoond, en hij [صلى الله عليه وسلم] had zestig [60] expedities er op uitgestuurd, ofschoon in vele van deze niet is gevochten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://ummatun-wahida.1forum.biz

De Strijd bij Taboek:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: