UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.

IndexZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

Hijat Al-Wadaa` [De vaarwel bedevaart]:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

BerichtOnderwerp: Hijat Al-Wadaa` [De vaarwel bedevaart]:   di jan 15, 2013 8:36 am

De opdracht van Allah’s boodschapper [صلى الله عليه وسلم] was bijna voltooid en binnenkort moest hij vaarwel zeggen tegen zijn geliefde metgezellen; dus stond Allah Zijn boodschapper [صلى الله عليه وسلم] toe zijn metgezellen mee te nemen voor de Hadj [bedevaart]. Het was de 1e Hadj van de profeet [صلى الله عليه وسلم]. Meer dan 100.000 volgelingen verrichten in dit jaar samen met de profeet [صلى الله عليه وسلم] de Hadj. Hij leerde de moslims tot in de kleinste details hoe zij de Hadj moetsen verrichten en hoe zij het geloof in acht moesten nemen. Hij gaf hen advies en gaf hen de laatste instructies. Zijn Hadj was beter dan 1000 preken en lessen. Hij gaf een uitmuntende toespraak bij de berg Arafat, welke de basis van de islam weergeeft.

Overgeleverd door Ikrima dat ibn Abbas [رضي الله عنهما] zei: Allah’s boodschapper [صلى الله عليه وسلم] zei: “O mensen!” [Vertel mij] welke dag is het vandaag?” De mensen antwoorden: “Het is de verboden [heilige] dag.” Hij vroeg weer: “Welke stad is dit?” Zij antwoordden: “Het is de verboden [heilige] stad.” Hij vroeg: “Welke maand is dit?” Zij antwoorden: “Het is de verboden [heilige] maand.” Hij zei: ” Geen twijfel! Jullie bloed, bezittingen, en jullie erewoord zijn heilig voor elkaar zoals de heiligheid van deze dagen voor jullie is, in deze [heilige] stad [Mekka] van jullie, in deze maand van jullie.” De profeet herhaalde zijn toespraak telkens en telkens weer. Daarna richtte hij zijn hoofd op en zei: “O Allah! Heb ik Uw Boodschap niet aan hen overgebracht?”

Ibn Abbas [رضي الله عنه] voegde er aan toe: “Bij hem in Wiens Handen mijn ziel is, het volgende was zijn wens/wil [profeet's wil] aan zijn volgelingen: Het is de plicht voor degenen die hier aanwezig zijn om deze informatie over te brengen aan degenen die niet aanwezig zijn. Pas op, wordt geen afvalligen zoals ongelovigen na mij, [veranderen in ongelovigen] elkaars nek slaand, en [de kelen doorsnijden] van elkaar…” [Sahih Al-Boekhari]
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://ummatun-wahida.1forum.biz

Hijat Al-Wadaa` [De vaarwel bedevaart]:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: