UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Verlaat al Quran niet...

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Verlaat al Quran niet... Empty
BerichtOnderwerp: Verlaat al Quran niet...   Verlaat al Quran niet... Emptywo dec 19, 2012 8:22 am

Verlaat al Quran niet... Kaligrafibesmele005

Verlaat al Quran niet... 6636441

Verlaat de Quran niet!



"En de Boodschapper zei: "O mijn Heer, voorwaar mijn volk heeft deze Qor'aan achtergelaten." (Soerah Al-Foerqaan 25:30)



Ibn al-Qayyim rahimahoellah heeft gezegd:

"De Qor'aan kan op verschillende manieren verlaten worden:

- Door er niet naar te luisteren, door er niet in te geloven en er geen interesse voor te hebben.

- Door de Qor'aan niet in de praktijk toe te passen en door zich niet te schikken naar wat in de Qor'aan wettig en onwettig wordt verklaard. Dit is het verlaten van de Qor'aan, zelfs als je hem wel blijft reciteren en erin blijft geloven.

- Door de Qor'aan niet als rechter te nemen en er niet op te vertrouwen in de grondbeginselen van de godsdienst en de praktische voorschriften ervan.

- Door er niet over na te denken en door geen inspanning te doen om de Qor'aan te begrijpen en te weten wat Degene Die hem geopenbaard heeft, wil zeggen.

-Door hem niet te gebruiken als geneesmiddel om al de ziekten van het hart en zijn kwalen te genezen.

Al deze zaken worden bedoeld met: "En de Boodschapper zei: "O mijn Heer, voorwaar mijn volk heeft deze Qor'aan achtergelaten."

Ibn Al-Djawzi rahimahoellah heeft gezegd:
"Wie thuis een exemplaar van de Qor'aan heeft, moet er dagelijks in lezen, al waren het maar enkele verzen, om te vermijden dat deze persoon gaat behoren tot degenen die hem achtergelaten hebben." (Moekhtasar Minhaadj al-Qaasidien)

Imaam Aboe Layth rahimahoellah heeft gezegd:
"Het is goed om de Qor'aan (in ieder geval minstens) tweemaal per jaar volledig te lezen als je niet in staat bent om meer te doen. Aboe Hanifah zei dat "wie de Qor'aan tweemaal per jaar volledig lees,t heeft de Qor'aan zijn recht gegeven, want de Profeet sallallahoe 'aleihi wa sallem heeft hem tweemaal gereciteerd voor de Engel Djibriel aleihi salaam in de loop van het jaar waarin hij gestorven is."


(Al-Boerhaanoe fil-'Oeloemi-l-Qor'aan)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Verlaat al Quran niet...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gezamelijk Quran lezen? Toegestaan of niet?
» Mag ik de Quran geven aan een ongelovige?
» Imam Ahmed= Nasieha aan degene die al Quran leest
» Ramadan volgens Quran en Sunnah
» Quran lezen voor geld

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Quran :: Al Quran-
Ga naar: