UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Overal bidden ook al heeft men geen water ter beschikking

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Overal bidden ook al heeft men geen water ter beschikking Empty
BerichtOnderwerp: Overal bidden ook al heeft men geen water ter beschikking   Overal bidden ook al heeft men geen water ter beschikking Emptyvr dec 21, 2012 5:13 am

Overal bidden ook al heeft men geen water ter beschikking Kaligrafibesmele005

"De gehele aarde is een moskee (gebeds plaats) behalve de begraaf plaatsen en badkamers"

Hadith sterk overgeleverd door Imaam Tirmidhie, Imaam Al-Salaah en ook sterk verklaard door Shayhk Nassir Al-Albanie.


"De aarde is voor mij een gebeds plaatst gemaakt en een middel van zuivering voor mij! Waar men ook is van jullie, als het gebed is aangebroken laat hem dan bidden"
(Hadith sahih Imaam Boecharie)


Al Ma'idah 6
O you who believe! When you intend to offer As-Salat (the prayer), wash your faces and your hands (forearms) up to the elbows, rub (by passing wet hands over) your heads, and (wash) your feet up to ankles . If you are in a state of Janaba (i.e. after a sexual discharge), purify yourselves (bathe your whole body). But if you are ill or on a journey, or any of you comes after answering the call of nature, or you have been in contact with women (i.e. sexual intercourse), and you find no water, then perform Tayammum with clean earth and rub therewith your faces and hands. Allah does not want to place you in difficulty, but He wants to purify you, and to complete His Favour to you that you may be thankful.

De Profeet saw zei : "heel de aarde kan dienen als gebedsplaats, behalve toiletten en begraafplaatsen" at-Tirmidhi, salat, 291 authentiek verklaard door al-Albani in Sahih as-Sunani at-Tirmidhi, 262.

De Profeet saw zei : "de aarde is mij gegeven als gebedsplaats, moge iedereen van mijn gemeenschap die het uur van het gebed ziet aankomen, bidden daar waar hij is" (al-Boukhari, tayammoum, 323)


bron : http://www.islam-qa.com/fr/ref/14506
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Overal bidden ook al heeft men geen water ter beschikking
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Mag men alleen in een rij bidden?
» Wanneer is het best geen water te drinken volgens de Profeet

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: As salaat- gebed :: Tahara- Reinheid-
Ga naar: