UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed?   Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed? Emptyvr dec 21, 2012 5:24 am


Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed? Kaligrafibesmele005


Wanneer de boodschapper van Allah sallallahoe ‘alayhi wa sallam zijn gebed begon, dan zei hij: ‘Allahoe Akbar’. En hij sallallahoe ‘alayhi wa sallam zei niets anders vooraleer hij sallallahoe ‘alayhi wa sallam dit zei. En hij sallallahoe ‘alayhi wa sallam zei zijn intentie nooit luidop. En hij sallallahoe ‘alayhi wa sallam zei ook niet: ‘Ik verricht dit gebed dat uit vier raka’aat bestaat voor Allah, met mijn gezicht naar de Qiblah als imaam, of volgeling… ‘

En er is geen enkele authentieke noch zwakke overlevering die erop duidt dat hij sallallahoe ‘alayhi wa sallam dit deed (de intentie luidop zeggen). Het is ook niet terug te vinden in de handeling van zijn metgezellen en het werd door niemand van de daarop volgende generatie noch door de vier grote Imaams’ goedgekeurd.

Sommige mensen hebben de woorden van imam Ash-shaafi’ie verkeerd begrepen toen hij zei: ‘Dit gebed is niet zoals vasten, en men kan dit enkel beginnen met de herdenking van Allah.’ Hieruit begrepen zij dat men de intentie luidop moet zeggen, terwijl hij bedoelde dat men dit gebed niet kan beginnen zonder de openings-takbier te zeggen (dat men luidop ‘Allahoe Akbar’ zegt wanneer men begint met bidden). Hoe zouden wij dit anders moeten begrijpen? Wij kunnen toch niet zeggen dat Imam Ash-shaafi’ie iets zou goedkeuren wat de Profeet sallallahoe ‘alayhi wa sallam en zijn opvolgers niet hebben verricht?

En als wij iets terug zouden vinden, al was het maar één enkel woord, dat erop duidt dat dit zo moet, dan zouden wij dit aanvaarden, en zouden wij ons hieraan onderwerpen, want er bestaat geen volledigere leiding dan hun leiding, en er is geen soennah, dan de soennah die zij via de Profeet sallallahoe ‘alayhi wa sallam genomen hebben.

Door: Ibn al-Qayyim al Jawziyyah
Bron: Zaadoel-Ma’aad 1/194

Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bemiddeling van Mohammed salla Allah alayhi wasalam
» Khoesoe' in het gebed
» Biografie van Mohammed salla Allah alayhi wasalam ( audio sheikh anwar al awlaki r.a.)
» De meest geliefde drank van de Profeet Salla Allah alayhi wasalam was een frisse en zoete drank
» Belang van het gebed

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: As salaat- gebed :: As salaat - gebed-
Ga naar: