UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

  De eerste Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

 De eerste Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah: Empty
BerichtOnderwerp: De eerste Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah:    De eerste Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah: Emptydo dec 27, 2012 1:07 pm

 De eerste Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah: Kaligrafibesmele005



In het elfde jaar van het begin van de Islamitische jaartelling kwam een kleine groep mensen van twee stammen; Al-Aus en Al-Khazradj uit Yatrib [Medina] naar Mekka voor handel en de bedevaart. De profeet [صلى الله عليه وسلم] nam deze kans waar en sprak met hen over de nieuwe religie, hij overtuigde hen alleen Eén God te aanbidden. Hierna vertelden zij hun stammen over de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم] en zijn nobele afkondiging. Een jaar later kwamen zij terug naar Mekka, ontmoeten de profeet en zij stonden achter hem.

Overgeleverd door ‘Ubaada ibn As-Samit [رضي الله عنه] die nam in Gazouat [De Slag van] Badr, hij was Naqib [een persoon die aan het hoofd staat van een groep van zes personen] in de nacht van het verdrag van Al-’Aqabah: Allah’s boodschapper [صلى الله عليه وسلم] zei, terwijl een een groep metgezellen bij hem was:

“Zweer trouw aan mij door:

Niet te verenigen in aanbidding met Allah [سبحانه وتعالى].
Niet te stelen.
Geen illegale seksuele gemeenschap te bedrijven.
Niet je kinderen te doden.
Geen onschuldige mensen te beschuldigen [of een dergelijk beschuldiging te verspreiden onder de mensen].
Niet ongehoorzaam te zijn [als iets bevolen is] en goede daden te doen.”
De profeet [صلى الله عليه وسلم] voegde hier aan toe: “Wie onder jullie dit verdrag nakomt zal beloond worden door Allah [سبحانه وتعالى], en wie zich overgeeft [aan een van deze] [behalve het toeschrijven van gelijken aan Allah سبحانه وتعالى] en gestraft wordt in deze wereld, deze straf zal een boetedoening zijn voor de zonde, is het aan Hem te vergeven of te straffen [in het Hiernamaals].”

‘Ubaada ibn As-Samit voegde hier aan toe: “Dus we zworen trouw aan dezen [aan de punten van boodschapper [صلى الله عليه وسلم].” [Sahih Al-Boekhari]


Nadat het verdrag gesloten was stuurde de profeet [صلى الله عليه وسلم] de eerste ambassadeur naar Yatrib. Hij koos hiervoor een van de jonge moslims, Mus’ab ibn Umayr [رضي الله عنه].
Hij leerde de moslims de Islam en vertelde de ongelovigen Eén God te aanbidden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De eerste Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De tweede Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah:
» De eerste openbaring van Al Quran:
» Eerste oproep van NOODPOT VOOR DE UMMAH
» De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk:

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: