UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.

IndexZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

Het vasten op Maandag en de Donderdag:

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

BerichtOnderwerp: Het vasten op Maandag en de Donderdag:   vr dec 28, 2012 10:33 am

De Profeet (vrede zij met hem) werd gevraagd over het vasten op maandag en de donderdag en hij zei: ''Op de dag dat ik geboren was en op de dag dat ik mijn openbaring kreeg''. [Overgeleverd door Muslim 1162]

‘Aa’ishah heeft gezegd dat de Profeet (vrede zij met hem) strikt was in zijn vasten van Maadag en Donderdag. [Overgeleverd door Al-Tirmidhi 745, al-Nasaa’i 2361 & Ibn Maajah 1739. Als Saheeh verklaard door al-Albaani in Saheeh al-Targheeb, 1044]

De Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Daden worden getoond (aan Allah) op Maadag en Donderdag, en ik wil dat ik vastende ben als mijn daden worden getoondt''. [Overgeleverd door Al-Tirmidhi 747, Als Saheeh verklaard door al-Albaani in Saheeh al-Targheeb, 1041]
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://ummatun-wahida.1forum.biz

Het vasten op Maandag en de Donderdag:
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Siam :: Siam :: Nafl: Sunnah en vrijwillig vasten-
Ga naar: