UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het vasten op Maandag en de Donderdag:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Het vasten op Maandag en de Donderdag: Empty
BerichtOnderwerp: Het vasten op Maandag en de Donderdag:   Het vasten op Maandag en de Donderdag: Emptyvr dec 28, 2012 10:33 am

Het vasten op Maandag en de Donderdag: Kaligrafibesmele005

De Profeet (vrede zij met hem) werd gevraagd over het vasten op maandag en de donderdag en hij zei: ''Op de dag dat ik geboren was en op de dag dat ik mijn openbaring kreeg''. [Overgeleverd door Muslim 1162]

‘Aa’ishah heeft gezegd dat de Profeet (vrede zij met hem) strikt was in zijn vasten van Maadag en Donderdag. [Overgeleverd door Al-Tirmidhi 745, al-Nasaa’i 2361 & Ibn Maajah 1739. Als Saheeh verklaard door al-Albaani in Saheeh al-Targheeb, 1044]

De Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Daden worden getoond (aan Allah) op Maadag en Donderdag, en ik wil dat ik vastende ben als mijn daden worden getoondt''. [Overgeleverd door Al-Tirmidhi 747, Als Saheeh verklaard door al-Albaani in Saheeh al-Targheeb, 1041]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Het vasten op Maandag en de Donderdag:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het vasten van de 3 witte dagen
» Haasten bij het verbreken van het vasten
»  Allah beloont vasten
» Waarom vasten we tijdens Ramadan?
» Drie dagen vasten in de maand

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Siam :: Siam :: Nafl: Sunnah en vrijwillig vasten-
Ga naar: