UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

  Wat is de wijsheid achter het vasten van de 13e, 14e en 15e van iedere Islamitische maand?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

 Wat is de wijsheid achter het vasten van de 13e, 14e en 15e van iedere Islamitische maand? Empty
BerichtOnderwerp: Wat is de wijsheid achter het vasten van de 13e, 14e en 15e van iedere Islamitische maand?    Wat is de wijsheid achter het vasten van de 13e, 14e en 15e van iedere Islamitische maand? Emptyvr dec 28, 2012 10:37 am

 Wat is de wijsheid achter het vasten van de 13e, 14e en 15e van iedere Islamitische maand? Kaligrafibesmele005



De wijsheid hierachter is het vermeerderen van de goedheid jegens de moslimgemeenschap door hun in de gelegenheid te stellen om extra daden van aanbidding te verrichten.

Ook is er over deze wijsheid gezegd dat het een blijk van dankbaarheid is van de kant van de dienaar jegens zijn Heer voor het vervolmaken van de maan waarbij de mensen baat ondervinden.

Een andere uitspraak die hierover is gedaan, is dat in de tijd dat de maan vol is de aderen uitzetten, waardoor het bloed beter stroomt. De opdracht tot het vasten is dan bedoeld om deze aderen te vernauwen om het daarmee de Shaytaan moeilijk te maken erdoorheen te gaan. De Shaytaan stroomt namelijk door het lichaam van de mens, gebruikmakend van de bloedaderen. De Profeet (vrede zij met hem) zegt namelijk: “De Shaytaan stroomt door de mens, zoals het bloed (door de aderen) stroomt.”
(al-Boekhaari en Moeslim)


En Allah weet het het beste.

Sheikh Khaalid al-Moeslih
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Wat is de wijsheid achter het vasten van de 13e, 14e en 15e van iedere Islamitische maand?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Drie dagen vasten in de maand
» Het vasten van de 3 witte dagen
» De wijsheid achter het zittend drinken
» Het Islamitische dieet
» De vernietiging van de Islamitische Khilafah (Kalifaat) Anwar Al-Awlaki

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Siam :: Siam :: Nafl: Sunnah en vrijwillig vasten-
Ga naar: