UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.

IndexZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

Drie dagen vasten in de maand

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

BerichtOnderwerp: Drie dagen vasten in de maand   vr dec 28, 2012 10:40 am

Mu’aadhah al-‘Adawiyyah vroeg ‘Aa’ishah: ''Vaste de Profeet (vrede zij met hem) drie dagen elke maand?'' zij zei: ''Ja'' zij zei tegen haar: ''Welke dagen ging hij vasten?'' en ‘Aa’ishah zei: ''Het maakte hem niets uit welke dagen het waren''. [Overgeleverd door Muslim 1160]

Abu Hurayrah zei: ''Mijn dichte vriend [De Profeet (vrede zij met hem)] adviseerde mij 3 dingen om het te doen totdat de dood mij treft: 3 dagen in een maad vasten, het duha gebed verichten en slapen na Witr gebed''. [Overgeleverd door al-Bukhaari, 1124; Muslim, 721]

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen werd gevraagd over of iemand in het begin van de maand mag vasten of in het einde [Omdat er hadiths zijn die spreken over de 13, 14 en 15de] dus hij antwoorde: ''Het is toegestaan om in het begin van de maand te vasten of in het einde maar het is beter om aan de 13, 14 en 15de te houden [Door de hadith's hierover], maar zoals is overgeleverd van ‘Aa’ishah dat het elke dag mag zijn en het maakt niks uit welke je kiest [Muslim 1160 zie boven]''. [Tot zover de woorden van de Sheikh van Majmoo’ Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 20/vraag no. 376]
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://ummatun-wahida.1forum.biz

Drie dagen vasten in de maand
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Siam :: Siam :: Nafl: Sunnah en vrijwillig vasten-
Ga naar: