UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Het bevel van Allah om te vechten:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Het bevel van Allah om te vechten: Empty
BerichtOnderwerp: Het bevel van Allah om te vechten:   Het bevel van Allah om te vechten: Emptyza jan 05, 2013 8:22 am

Het bevel van Allah om te vechten: Kaligrafibesmele005




De profeet [صلى الله عليه وسلم] had voor het eerste verdrag van Al-’Aqabah geen toestemming van Allah [سبحانه وتعالى] te vechten tegen de ongelovigen, maar hij had de opdracht de mensen uit te nodigen tot de islam op een vredige, geduldige en vergevingsgezinde manier. Qoeraysh pijnigde al zijn volgelingen door Moslims uit Mekka te verbannen [zij migreerden naar Ethiopië [Al-Habasha]. En ze deden hun best de moslims weg te houden van de Islam. De volgelingen van de profeet [صلى الله عليه وسلم] konden kiezen uit twee dingen; lijden of Mekka verlaten.

Qoeraysh voelde zich machtig, zij waren tegen de Boodschap van Allah [سبحانه وتعالى] en geloofden de profeet [صلى الله عليه وسلم] niet. Na dit alles gaf Allah [سبحانه وتعالى] toestemming aan de profeet voor Jihad Fi Sabili Allah [Strijden voor de Zaak van Allah] tegen de stam Qoeraysh en hen te overwinnen. Allah [سبحانه وتعالى] zegt: “Toestemming om te vechten is gegeven aan degenen tegen die gevochten wordt, omdat hun onrecht is aangedaan, voorzeker Allah heeft de macht hen bij te staan. Degenen die ten onrechte uit hun huizen werden verdreven alleen omdat zij zeiden: ‘Onze heer is Allah.’ En indien Allah sommige mensen niet met behulp van anderen tegenhield, zouden ongetwijfeld kloosters, kerken, synagogen en moskeeën, waarin dikwijl de naam van Allah wordt herdacht, afgebroken zijn. Allah zal ongetwijfeld degene ondersteunen die Hem helpen Allah is inderdaad Sterk, Almachtig.” [Surat Al-Hajj 41-42]

‘Orwa ibn Az-Zubayr en anderen geleerden zeggen dat dit het eerste vers is welke de profeet [صلى الله عليه وسلم] toestemming gaf te vechten tegen de ongelovigen en hen te doden.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Het bevel van Allah om te vechten:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed?
» Vergeving van Allah
»  Allah beloont vasten
» Hadith 18: Het vrezen van Allah
» Hou jullie aan de herdenking van Allah

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: