UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.

IndexZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

Gazouat Badr

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

BerichtOnderwerp: Gazouat Badr   za jan 05, 2013 8:26 am

[2e Hijra = 623 Na Christus]

“En Allah had u reeds bij Badr geholpen, terwijl gij machteloos waart. Vreest daarom Allah, opdat gij dankbaar zult zijn. Toen gij tot de gelovigen zei: ‘Zal het niet genoeg voor u zijn, dat uw Heer u met drie duizend neergezonken engelen zal helpen? Ja, indien gij geduldig en rechtvaardig zijt en zij de Kufar u dadelijk in wilde vaart aanvallen, zal uw heer u met vijf duizend neergezonken Engelen bijstaan.’ En Allah heeft het allen als blijde boodschap voor u gemaakt om uw hart daardoor gerust te stellen en hulp komt slechts van Allah, de Almachtige, de Alwijze. Opdat Hij een deel der gelovigen kon afsnijden en hen vernederen, zodat zij onverrichter zake zouden teruggaan.” [Soerat Ali-'Imraan: 123-127]

Na de vestiging van de profeet [صلى الله عليه وسلم] in Medina, en tijdens de maand ramadan zond hij een groep Moslims om oppositie te voeren tegen de handelskaravaan van Abu Sufyan welke behoorde tot de Stam Qoeraysh. later vertelde zijn stam dat Mohammad [صلى الله عليه وسلم] zijn rijkdommen en kamelen wilde meenemen. In een keer zond Qoeraysh 1000 vechters en zij vielen de boodschapper aan. Deze was temidden van iets meer dan driehonderd gelovigen. Het resultaat was dat Mohammad [صلى الله عليه وسلم] de overwinning behaalde omdat Allah vijfduizend Mala’ika [Engelen] had gezonden om tegen Qoeraysh te vechten. Het resultaat was als volgt:

Vele afgodendienaren [Moeshrikeen] werden gevangen genomen.
De eerste confrontatie tussen de staat van ongelovigen en de Islamitische staat werd een feit.
De Moslims stonden in hoog aanzien bij de Arabische stammen.
De Moslims werden ware Moslims en zij waren bereid om zichzelf op te offeren aan Allah [سبحانه وتعالى].
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://ummatun-wahida.1forum.biz

Gazouat Badr
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: