UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.

IndexZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

Gazouat Uhud

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

BerichtOnderwerp: Gazouat Uhud   za jan 05, 2013 8:27 am

[3e Hijra = 624 Na Christus]

“En Allah heeft Zijn Belofte aan u gehouden, toen gij met Zijn Wil de vijanden hebt verslagen, maar gij liet de moed zinken, streed over de bevelen, werd oproerig en gij niet gehoorzaamde, nadat Hij u hetgeen u behaagde had laten zien. Onder u waren er die tegenwoordige wereld begeerden en er waren onder u die het hiernamaals begeerden. Toen wendde Hij u van hen af, opdat Hij u mocht beproeven; maar Hij heeft het u vergeven Allah is Gendadevol jegens de gelovigen.” [Soerat Ali-'Imraan: 152]

Nadat Qoeraysh was verslagen bij de Slag van Badr, wilden zij wraak nemen op de Moslims en trokken met drieduizend man onder leiding van Aboe Sufyan naar Medina. Zodra de profeet [صلى الله عليه وسلم] hiervan op de hoogte was, trok hij met duizend moslims naar de top van de berg van Uhud ten noorden van Medina en legerde zich daar.

Overgeleverd door Anas ibn Malik [رضي الله عنه]: Zijn oom [Anas ibn An-Nadr] was afwezig tijdens de strijd bij Badr en hij zei: “Ik was afwezig tijdens de eerste strijd [Badr] van de profeet, en als Allah mij zou laten deelnemen [in een strijd] met met de profeet, dan zou Allah zien hoe krachtig ik zou strijden.’ Dus nam hij deel aan de Slag van Uhud. De Moslims vluchten, en hij zei: ‘Oh Allah! Ik smeek U mij te vergeven wat deze mensen [de Moslims] deden en ik ben gezuiverd van wat de Kufar hebben gedaan. Toen ging hij naar voren met zijn zwaard en ontmoette Sa’d ibn Mu’aad [vluchtend], en vroeg hem: ‘Waar ga je naar toe O Sa’d? Ik bespeur een geur van Het Paradijs voor Uhud.’ Toen ging hij verder en werd gedood als martelaar. Niemand herkende hem totdat zijn zuster hem herkende aan een moedervlek op zijn lichaam of aan zijn vingertoppen. Hij had meer dan 80 wonden veroorzaakt door steken, slaan of schieten met pijlen.” [Sahih Al-Boekhari]

De profeet [صلى الله عليه وسلم] beval de boogschutters op hun plaatsen te gaan staan en gaf hen de order daar te blijven wat het resultaat van de strijd ook zou zijn! De twee legers ontmoetten elkaar en de overwinning was eerst voor de Moslims, maar de boogschutters verlieten hun plaats voor de Ghaniema [Oorlogsbuit]. Qoeraysh nam deze kans waar en zij vielen de Moslims van achter aan waaronder Hamza ibn Abdul-Muttalib [رضي الله عنه], de oom van de profeet [صلى الله عليه وسلم]. Quraysh keerde triomfantelijk terug naar Mekka.

“Diegene, die de roep van Allah en de boodschapper beantwoorden, nadat zij gewond waren – diegenen hunner die goed doen en rechtvaardig handelen, zullen een grote beloning ontvangen. En toen de mensen tot hen zeiden: De volkeren hebben zich tegen u verzamel, vreest hen daarom,’ Vermeerderde dit hun Imaan en zij antwoorden; Allah is ons genoeg en Hij de uitstekende Beschermer. Daarom keerden zij met de gunst en genade van Allah terug, geen kwaad had hen aangeraakt en zij volgden Allah’s welbehagen; Allah is de Heer van grote overvloed.” [Soerat Ali-'Imraan: 172-174]
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://ummatun-wahida.1forum.biz

Gazouat Uhud
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: