UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.

IndexZoekenRegistrerenInloggen

Deel | 

Gazouat Al-Ahzaab

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin

Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

BerichtOnderwerp: Gazouat Al-Ahzaab   za jan 05, 2013 8:32 am

[4e Hidjra = 626 Na Christus]

De uitrusting van leger van Qoeraysh werd steeds beter, daarnaast sloten zij een verdrag met ander stammen tegen de Moslims. Zo sloten zij ook een verbond met de Joden van Medina om tegen de Moslim te vechten. Zodra de profeet [صلى الله عليه وسلم] hiervan op de hoogte was beval hij zijn metgezellen om een geul te graven rondom het noorden van Medina, zodat het leger van Qoeraysh niet kon passeren en zij zichzelf konden beschermen tegen hen. Ten zuiden van Medina waren hoge bergen en tuinen met vele dadel bomen, de profeet [صلى الله عليه وسلم] wist dat het grote leger van Qoeraysh deze niet konden passeren.

Overgeleverd door Anas ibn Malik [رضي الله عنه]: “Allah’s boodschapper ging erop uit naar de Khandaq [geul] en zag de Moehadjireen en Ansar de geul graven op de koude morgen. Zij hadden geen slaven om dit werk voor hen te doen. Toen de profeet deze ontbering en hun honger zag, zei hij: ”O Allah! Het echte leven is het leven van het Hiernamaals, alstublieft vergeef de Ansar en de Muhadjireen.” Zij antwoordden hem: “Wij zijn degenen die de belofte van trouw [Al-Bay'ah] gaven aan de Mohammad om Jihad te voeren [strijden voor de zaak van Allah] zolang wij leven in acht te nemen.” [Sahih Al-Boekhari]

Qoeraysh en hun Joodse bondgenoten [10.000 man sterk] belegerden Medina voor lange tijd. Maar Allah [سبحانه وتعالى] stuurde een sterke wind die de tenten van de Moeshrikeen en Kufar omblies en die de forten verwoesten, dit dwong hen het slagveld te verlaten en zij keerden terug naar Mekka als verliezers.

Overgeleverd door Ibn Abbas: De profeet [صلى الله عليه وسلم] zei: “Ik heb de overwinning behaald door As-Saba [een oosterse wind] en de natie van ‘Aad werd verwoest door Ad-Dabur [een westerse wind].” [Sahih Al-Boekhari]

Het leger van de Moslims werd met de hulp van Allah en de militaire tactiek van de profeet [صلى الله عليه وسلم] overwinnaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://ummatun-wahida.1forum.biz

Gazouat Al-Ahzaab
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: