UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Geluidsdragers weggooien met Koran inhoud, toegestaan of niet?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Geluidsdragers weggooien met Koran inhoud, toegestaan of niet? Empty
BerichtOnderwerp: Geluidsdragers weggooien met Koran inhoud, toegestaan of niet?   Geluidsdragers weggooien met Koran inhoud, toegestaan of niet? Emptywo jan 09, 2013 10:11 am

Geluidsdragers weggooien met Koran inhoud, toegestaan of niet? Kaligrafibesmele005

Cassettebandjes die opnames van profetische overleveringen of verzen van de Koran bevatten, hebben hier geen zichtbare sporen van. Integendeel, het gaat slechts om (digitale) deeltjes die bij plaatsing in de cassettehouder van een cassetterecorder het geluid voortbrengen.

Daarom valt dit niet onder dezelfde regelgeving als papier waar Koran(verzen) of overleveringen op staan. Wanneer een persoon dus deze cassettebandjes ergens wil weggooien, dan mag dit als hij niet de bedoeling heeft om (de inhoud ervan) te beledigen of te vernederen. Hier schuilt dan geen kwaad in. Net zoals er geen kwaad in schuilt wanneer iemand het toilet zou betreden met deze cassettes. Dit omdat de (Koran)verzen of de overleveringen niet zichtbaar zijn op de cassettes.

Sheikh Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
(Iclaam ul-Moecassirien bi-Fataawa Ibn cOethaymien, blz. 197)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Geluidsdragers weggooien met Koran inhoud, toegestaan of niet?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hadith 10: Het eten van datgene wat toegestaan is
» Gezamelijk Quran lezen? Toegestaan of niet?
» Waarom moeten wij de Soennah van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) volgen en niet slechts de Koran?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Quran :: Al Quran-
Ga naar: