UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Wat is een athaar?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Wat is een athaar? Empty
BerichtOnderwerp: Wat is een athaar?   Wat is een athaar? Emptydi jan 15, 2013 8:14 am

Wat is een athaar? Kaligrafibesmele005


Dit zijn nobele uitspraken van Metgezellen of grote geleerden die wat meer inzicht verschaffen over de Qur'aan en Soenna, of het betreft een persoonlijk beleving of begrip over iets binnen de Islaam.


Zij hebben Soennah van de Boodschapper van Allaah -salla Allaahoe alayhie wa sallaam verdedigd, de personen van innovatie bestreden en overwonnen hen met het Boek, de Soennah, en de uitspraken van de selef. En Allaah heeft betrouwbare mannen klaar gestoomd voor de overwinning van de Religie in elk tijdperk, en het bewerkstelligen van zijn wetgevingen in elke tijd. Mannen die zich vasthielden aan de waarheid wat voor tegenspoed hen ook overkwam. Zij waren geduldig op de Soennah hoe erg zij ook zwartgemaakt en lastig gevallen werden.

Voorwaar, van de gunst van Allaah -azza wa djall- voor Zijn schepping is dat Hij hen
begunstigd heeft met de gunst van Islaam, het is de ware religie, en van het vastklampen aan
het Boek en de Soennah. Allaah zei:
  
{En houd jullie stevig vast aan het koord van Allaah en wees niet verdeeld.}[aale ‘Imraan(3): 103]

En Allaah heeft voor deze gemeenschap mannen uitgekozen die de Soennah en haar athaar (sporen) van de Boodschapper van Allaah -salla Allaahoe alayhie wa sallaam- hebben overgeleverd en gevolgd, en hernieuwen van haar kenmerken wat met uitsterven bedreigd werd, en doen herleven wat gedood werd van haar licht, zij waren imaams (leiders) van leiding.

Wa Allahu a3lem
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Wat is een athaar?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Athaar :: Sahaba-
Ga naar: