UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Kiezen voor een andere wetgeving dan die van Allah is shirk

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Kiezen voor een andere wetgeving  dan die van Allah is shirk Empty
BerichtOnderwerp: Kiezen voor een andere wetgeving dan die van Allah is shirk   Kiezen voor een andere wetgeving  dan die van Allah is shirk Emptyzo feb 03, 2013 10:54 pm

Kiezen voor een andere wetgeving  dan die van Allah is shirk Kaligrafibesmele005


Degene die een wetgeving accepteert die anders is dan die van Allah, heeft een deelgenoot toegekend aan Allah de Verhevene.


Allah de Verhevene zegt: Hebben zij deelgenoten die hen in de godsdienst dat voorschrijven waartoe Allah geen toestemming heeft gegeven? Soerat As-Shoera(42), aayah 21.



H'aatim At-Taa-ie net voordat hij moslim werd, die vervolgens zei: "O boodschapper van Allah , we aanbidden ze niet!"

De profeet salalahu alayhi wa salam zei:
"Bepalen zij niet voor jullie zaken als geoorloofd terwijl Allah het ongeoorloofd heeft gemaakt? En jullie beschouwen het dan als geoorloofd en bepalen zij zaken niet als ongeoorloofd terwijl Allah het geoorloofd heeft gemaakt en jullie beschouwen het dan als ongeoorloofd?"

Hij zei: "Jawel !"

De profeet salalahu alayhi wa salam zei daarop vervolgens: "Dat is de manier waarop jullie hen aanbidden."



Overgeleverd door At-tirmidhie, Ibn Djarier en anderen
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Kiezen voor een andere wetgeving dan die van Allah is shirk
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed?
» Vergeving van Allah
»  Allah beloont vasten
» Hadith 18: Het vrezen van Allah
» Het bevel van Allah om te vechten:

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Tawhied :: Tawhied &Shirk :: Al kufr bi tagut - verwerpen van afgod-
Ga naar: