UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Dua om het vaste te verbreken

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Dua om het vaste te verbreken Empty
BerichtOnderwerp: Dua om het vaste te verbreken   Dua om het vaste te verbreken Emptywo dec 26, 2012 11:26 am

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


“Marwan ibn Salim zei dat hij Ibn Umar met brood in zijn handen zag, terwijl hij er een handvol vanaf sneed en hij (Ibn Umar) vertelde dat de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) wanneer hij zijn vasten verbrak, zei: “De dorst is verdwenen, de aders zijn vochtig geworden en de beloning is vastgelegd met de wil van Allah.”




De Arabische smeekbede gaat als volgt:

ذَهَبَ الضَّمَأُ وَ ابْتَلَّتِ الْعُرُوقُ, وَ ثَبَتَ الأَجْرُ إِنْ شَاءَ اللهُ
De woorden van deze smeekbede worden als volgt uitgesproken:

Dha-haba addhama-oe wabtallatie l-’oerooqoe, wa thabata al-adjroe inshaaAllah.




Deze hadith is overgeleverd door Marwan ibn Salim van Abdullah ibn Umar van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Abu Dawud.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Dua om het vaste te verbreken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Haasten bij het verbreken van het vasten
» Onwetendheid is geen excuus in zaken die de Islam verbreken

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Siam :: Siam-
Ga naar: