UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Drie dagen vasten in de maand

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Drie dagen vasten in de maand Empty
BerichtOnderwerp: Drie dagen vasten in de maand   Drie dagen vasten in de maand Emptyvr dec 28, 2012 10:40 am

Drie dagen vasten in de maand Kaligrafibesmele005

Mu’aadhah al-‘Adawiyyah vroeg ‘Aa’ishah: ''Vaste de Profeet (vrede zij met hem) drie dagen elke maand?'' zij zei: ''Ja'' zij zei tegen haar: ''Welke dagen ging hij vasten?'' en ‘Aa’ishah zei: ''Het maakte hem niets uit welke dagen het waren''. [Overgeleverd door Muslim 1160]

Abu Hurayrah zei: ''Mijn dichte vriend [De Profeet (vrede zij met hem)] adviseerde mij 3 dingen om het te doen totdat de dood mij treft: 3 dagen in een maad vasten, het duha gebed verichten en slapen na Witr gebed''. [Overgeleverd door al-Bukhaari, 1124; Muslim, 721]

Shaykh Muhammad ibn Saalih al-‘Uthaymeen werd gevraagd over of iemand in het begin van de maand mag vasten of in het einde [Omdat er hadiths zijn die spreken over de 13, 14 en 15de] dus hij antwoorde: ''Het is toegestaan om in het begin van de maand te vasten of in het einde maar het is beter om aan de 13, 14 en 15de te houden [Door de hadith's hierover], maar zoals is overgeleverd van ‘Aa’ishah dat het elke dag mag zijn en het maakt niks uit welke je kiest [Muslim 1160 zie boven]''. [Tot zover de woorden van de Sheikh van Majmoo’ Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 20/vraag no. 376]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Drie dagen vasten in de maand
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het vasten van de 3 witte dagen
»  Wat is de wijsheid achter het vasten van de 13e, 14e en 15e van iedere Islamitische maand?
» De Drie Fundamenten; Al-Usool At-Thalatha
» Haasten bij het verbreken van het vasten
»  Allah beloont vasten

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Siam :: Siam :: Nafl: Sunnah en vrijwillig vasten-
Ga naar: