UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Dua verrichten bewijst het geloof in TAWHEED van Allah

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Dua verrichten bewijst het geloof in TAWHEED van Allah Empty
BerichtOnderwerp: Dua verrichten bewijst het geloof in TAWHEED van Allah   Dua verrichten bewijst het geloof in TAWHEED van Allah Emptywo jan 09, 2013 10:52 am

Dua verrichten bewijst het geloof in TAWHEED van Allah Kaligrafibesmele005


Het verrichten van smeekbeden richting Allah is een duidelijk bewijs van ons geloof in Allah, het geloven in de tawheed.
De tawheed houdt in dat we bevestigen dat er geen gelijke is aan Allah en dit is onder te verdelen in drie categorieën: met het geloven in de tawheed bevestigen we de Eenheid van Allah in Heerschappij (tawheed rububiyah), we bevestigen dat alleen Allah het recht heeft op aanbidding (tawheed uluhiyah) en we bevestigen de Eenheid van Allah in Zijn Namen en Eigenschappen (tawheed asma wa sifaat).

Door Allah aan te roepen bevestigen we ook dat er geen gelijke is aan Allah: we bevestigen dat we alleen geloven in Allah de Enige, Hij is de Heerser, Hij is Allah, de ware Heer en niemand komt die eer toe, Hij kan doen wat Hij wil, want Hij is de Heerser over de hemelen en de aarde. Daarnaast bevestigen we door alleen Allah aan te roepen dat we alleen Hem aanbidden en dat alleen Hem dat recht toekomt. En ook bevestigen we dat het Allah is aan Wie de beste Namen en Eigenschappen toekomen, waaronder het verhoren van onze smeekbeden. Wanneer we Hem vragen om voedsel, dan doen we dit omdat we weten dat Hij de Enige is Die ons voedsel kan geven.

wa Allahu a3lem
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Dua verrichten bewijst het geloof in TAWHEED van Allah
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed?
» DE WAARDE VAN AT-TAWHEED
» Een uitleg van het Woord van Tawheed
» Hadith 02: De categorieën van het geloof
»  Kan ik Tayammoem verrichten door middel van vaten die van aarde zijn gemaakt?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Adiyah = Smeekbede :: Algemene informatie over Adiyah-
Ga naar: