UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Waarom deze site?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Waarom deze site? Empty
BerichtOnderwerp: Waarom deze site?   Waarom deze site? Emptydi dec 18, 2012 10:56 am

Waarom deze site? Kaligrafibesmele005


Waarom deze site? Banniere1


In de Islam heeft kennis een belangrijke en hoge status, sterker nog het eerste vers wat geopenbaard werd aan onze geliefde profeet Mohammad ibn Abdullah [صلى الله عليه وسلم] was: “Iqra.” [Lees]. De profeet [صلى الله عليه وسلم] heeft ook aangegeven in een Hadith:

عن عبد الله بن مسعود قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم:”طلب العلم فريضة على كل مسلم”

Abdullah ibn Mas’ood [رضي الله عنه] heeft overgeleverd dat de Profeet [صلى الله عليه وسلم] zei: “Kennis opdoen is een plicht voor iedere Moslim.”


Ook is het een plicht voor een iedere Moslim om uit te nodigen naar het Goede [Tawheed; Monotheïsme] en het Kwade [Koefr & Shirk; Polytheïsme] te verbieden. Dat zijn de kwaliteiten waarmee Allah [سبحانه وتعالى] ons heeft onderscheiden van de Koefar en alle andere religies en denkwijzen. Allah [سبحانه وتعالى] zegt in zijn Nobele Koran:

كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ

“Gij [Moslims] zijt het beste volk dat voor de mensheid [ter lering] is verwekt; gij gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah.” [Soerat Ali-'Imraan: 110]


Wij willen na dit gezegd hebben mededelen dat wij daarom ons steentje zullen bijdragen d.m.v. het verspreiden van kennis, interessante artikelen en filmpjes aangaande de Islam. Dit met de hoop dat Allah de harten van zowel de Moslims als de Koefaar [niet-moslims] opent om de Islam te bestuderen en eventueel terug keren naar de natuurlijke aard van de mensen; Het verwerpen van de Taghout [Valse god, afgoden, koningen, etc], en het aanbidden van één God Allah [سبحانه وتعالى] zonder Hem deelgenoten toe te schrijven.

Moge Allah ons allen leiden naar de Waarheid en ons standvastig maken daarop.

En onze laatste woorden zijn Al-Hamdulillahi Rabbi Al-’Alameen


Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Waarom deze site?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
»  Mijn verlangen in deze wereld...
» Waarom vasten we tijdens Ramadan?
» Waarom moeten wij de Soennah van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) volgen en niet slechts de Koran?
» op (deze) dag waarop er geen schaduw is dan Mijn schaduw
» “Ik verrichte de Hadj toen ik tien jaar oud was, en nogmaals toen ik dertien jaar oud was, voldoen deze beide Hadj’s aan de verplichte Hadj?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Ummatun wahida-
Ga naar: