UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De tweede Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

De tweede Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah: Empty
BerichtOnderwerp: De tweede Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah:   De tweede Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah: Emptydo dec 27, 2012 1:09 pm

De tweede Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah: Kaligrafibesmele005

In het jaar daarop kwam Mus’ab ibn `Umayr [رضي الله عنه] terug naar Mekka met een aantal Ansar moslims en enkele Moeshrikeen [polytheïsten] uit Medina. Nadat de Ansar de bedevaart hadden volbracht ontmoette de boodschapper van Allah hen en de Moeshrikeen. Op dat moment waren zij met 73, waaronder twee vrouwen. De profeet [صلى الله عليه وسلم] praatte met hen, las de Koran en nodigde hen uit de islam te accepteren. De profeet [صلى الله عليه وسلم] accepteerde hun trouw op deze voorwaarden:

Jullie moeten mij beschermen zoals jullie je vrouw en kinderen zouden beschermen.
Jullie luisteren naar mij, en jullie volgen van mij, of jullie actief zijn of lui.
Jullie betalen geld of dit gemakkelijk is of niet.
Wees niet bang dat iemand je afkeurt voor iets wat je doet voor Allah [سبحانه وتعالى].
Jullie moeten mensen tot het goede aansporen, en het kwade verbieden. Hiervoor krijgen jullie het Paradijs.
Zij gaven hun trouw aan de profeet [صلى الله عليه وسلم], en de profeet [صلى الله عليه وسلم] antwoordde: “Ik ben van jullie en jullie zijn van mij. Ik zal vechten met diegenen die tegen jullie vechten, en ik zal vrede hebben met diegenen die jullie in vrede laten leven.”
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De tweede Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
»  De eerste Bay’at [verdrag van] Al-’Aqabah:

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: