UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Surah Al-Kautsar

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Surah Al-Kautsar Empty
BerichtOnderwerp: Surah Al-Kautsar   Surah Al-Kautsar Emptyzo jan 13, 2013 3:41 am


بِسۡمِ اللّٰہِ الرَّحۡمٰنِ الرَّحِیۡمِ

اِنَّاۤ اَعۡطَیۡنٰکَ الۡکَوۡثَرَ ؕ﴿۱﴾

108.001 Inna aAAtaynaka alkawthara

108:1 Wij hebben u de Kausar gegeven*.


فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انۡحَرۡ ؕ﴿۲﴾

108.002 Fasalli lirabbika wainhar

108:2 Verricht daarom het gebed tot uw Heer en offer!


اِنَّ شَانِئَکَ ہُوَ الۡاَبۡتَرُ ﴿۳﴾

108.003 Inna shani-aka huwa al-abtaru

108:3 Degenen die u haten, zij zijn afgesneden.


* Letterlijk betekent Kausar het oneindige geven van het goede. Kausar is ook de naam van een rivier (fontein) in het paradijs. Deze rivier heeft gezegende eigenschappen. Volgens de overleveringen is deze rivier witter dan melk, koeler dan sneeuw, zoeter dan honing en bevat een overvloed aan parels, robijnen en goud. De vijanden dachten dat de profeet Mohammed (v.z.m.h.) compleet geruineerd was; hij was afgesneden van zijn volk, zijn handel was geruineerd en hij had geen mannelijke nageslacht voor het instand houden van zijn familienaam. Het tegendeel werd beweerd door deze openbaring.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Surah Al-Kautsar
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Surah Al-Maa'un
» Surah Ar-Ra'd
» Surah Al Fat'h
» Surah At-Tur
» Surah Taa Haa

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Quran :: Volledige Quran: Arabisch, Nederlandse interpretatie en fonetisch-
Ga naar: