UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Wat is een hadith Qudsi?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Wat is een hadith Qudsi? Empty
BerichtOnderwerp: Wat is een hadith Qudsi?   Wat is een hadith Qudsi? Emptydi jan 15, 2013 7:51 am

Wat is een hadith Qudsi? Kaligrafibesmele005

Een hadith qudsi bevat de woorden van Allah die ons overgeleverd zijn door de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem).
Deze woorden maken geen deel uit van de Koran.

Hadith Qudsi is het zeggen van Profeet Mohammed alayhi salat wasalam zoals die aan hem door Allah Almachtige wordt geopenbaard. Hadith Qudsi (of Heilige Hadith) wordt zo genoemd omdat, in tegenstelling tot de meerderheid van Hadith wat Profetisch Hadith zijn, hun gezag (Sanad) niet aan Profeet maar tot Almachtig wordt teruggevoerd.

Onder de vele definities die door de vroege geleerden aan Heilige Hadith worden gegeven, is dat van zoals-sayyid as-sharif al-jurjani (die in 816 A.H. is gestorven) in zijn woordenboek bij-Tarifat, waar hij zegt: een “Heilige Hadith is, in verband met de betekenis, van Allah Almachtig; in verband met de verwoording, is het van de boodschapper van Allah. Het is dat die Allah Almachtig aan Zijn Profeet door revelatie of in droom heeft meegedeeld, en hij, vrede op hem, heeft het in zijn eigen woorden meegedeeld. Aldus is Qoer’aan superieur aan omdat het naast wordt geopenbaard, het Zijn verwoording is.

wa Allahu A3lem


Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Wat is een hadith Qudsi?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat is een hadith?
» Hadith 04: De Voorbeschikking
» Hadith 08: De onschendbaarheid van de moslim
» Uitleg over hadith
» Hadith 02: De categorieën van het geloof

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Ahadith :: Hadith Qudsi-
Ga naar: