UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De Verovering van Mekka:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

De Verovering van Mekka: Empty
BerichtOnderwerp: De Verovering van Mekka:   De Verovering van Mekka: Emptydi jan 15, 2013 8:25 am

De Verovering van Mekka: Kaligrafibesmele005

Na 2 jaar verbraken de Qoeraysh [afgodendienaren] het bestand van Hudaybiyah door de stam Khozaa aan te vallen. Die was trouw aan de moslims. Toen vertrok de profeet [صلى الله عليه وسلم] met 10.000 man en hij veroverde Mekka zonder te vechten. Overgeleverd door Moeder der Gelovigen Aisha [رضي الله عنها]: “Tijdens het jaar van de verovering van Mekka, ging de profeet Mekka binnen door Kada, dat lag in het bovenste gedeelte van Mekka.” [Sahih Al-Boekhari]

De profeet [صلى الله عليه وسلم] sprak de mensen van Mekka toe en zei: “Wie zijn eigen huis binnengaat is veilig en wie het huis van Aboe Sufyan binnen gaat is ook veilig.” En hij maakte ook bekend: “Wat denk je dat ik met jullie zal doen?” Zij antwoordden: “Jij bent een zachtmoedige broeder en een goede neef.” De profeet [صلى الله عليه وسلم] zei tegen hun: “Jullie zijn vrijgelaten.”

Hierna ging de profeet [صلى الله عليه وسلم] naar de Ka’aba en vernietigde alle afgodsbeelden. Overgeleverd door ibn Abbas [رضي الله عنه]: “Toen de profeet [صلى الله عليه وسلم] in Mekka arriveerde, wiegerde hij de Ka’aba binnen te gaan terwijl er afgodsbeelden waren. Dus beval hij deze eruit te halen. De afbeeldingen van de profeten Ibrahim en Isma`il waren uitgestald. zij hielden pijlen van waarzeggerij in hun handen, en zij werden naar buiten gebracht. De profeet zei: “Moge Allah hen vernietigen [de ongelovigen], want zij wisten heel goed dat zij Ibrahim en Isma`il nooit lootjes trokken met deze pijlen van voorspelling.” Toen kwam de profeet de Ka’aba binnen en zei: “Allah u Akbar” [Allah is Groot] in alle richtingen, hij kwam naar buiten en deed daarbinnen geen gebed.” [Sahih Al-Boekhari]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De Verovering van Mekka:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Al hijra =Migratie van Mekka naar Medina

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: