UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

  Hoe kan ik me eenzaam voelen wanneer ik met Rassoel Allah alayhi salat wasalam ben?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

 Hoe kan ik me eenzaam voelen wanneer ik met Rassoel Allah alayhi salat wasalam ben? Empty
BerichtOnderwerp: Hoe kan ik me eenzaam voelen wanneer ik met Rassoel Allah alayhi salat wasalam ben?    Hoe kan ik me eenzaam voelen wanneer ik met Rassoel Allah alayhi salat wasalam ben? Emptyvr jan 18, 2013 9:10 am

 Hoe kan ik me eenzaam voelen wanneer ik met Rassoel Allah alayhi salat wasalam ben? Kaligrafibesmele005


Er is overgeleverd van Noe'aym bin Hammaad:

'AbdoeLlaah bin Al-Moebaarak bleef vaak thuis, dus werd er aan hem gevraagd: "Voel je je niet eenzaam?" Hij antwoordde: "Hoe kan ik me eenzaam voelen wanneer ik met de Profeet (moge Allaah hem zegenen en vrede schenken) ben." (Betekenis: hij las zijn hadieth]

Ook op gezag van Noe'aym bin Hammaad:

Er werd eens tegen 'AbdoeLlaah bin Al-Moebaarak gezegd: "O Aboe 'Abdir-Rahmaan, je zit vaak alleen thuis." Hij zei: "Ben ik alleen? Ik ben met de Profeet (moge Allaah hem zegenen en vrede schenken) en zijn Metgezellen." [Betekenis: hadieth lezen.]

Shaqieq bin Ibrahiem vertelt:

Er werd eens aan 'AbdoeLlaah bin Al-Moebaarak gevraagd: "Nadat je gebeden hebt, kom je niet bij ons zitten?" Hij antwoordde: "Ik ga bij de Sahaabah en de Taabi'ien zitten." Wij zeiden: "En hoe kan je bij de Sahaabah en Taabi'ien zitten (terwijl zij al overleden zijn)?" Hij antwoordde: "Ik ga en lees de kennis die zij verzameld hebben. Ik vind hun overleveringen en daden. Wat zou ik bij jullie doen? Jullie zitten te roddelen over mensen."

Ad-Dhahabie, Siyaar A'laam an-Noebalaa
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Hoe kan ik me eenzaam voelen wanneer ik met Rassoel Allah alayhi salat wasalam ben?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed?
» Bemiddeling van Mohammed salla Allah alayhi wasalam
» Biografie van Mohammed salla Allah alayhi wasalam ( audio sheikh anwar al awlaki r.a.)
» De meest geliefde drank van de Profeet Salla Allah alayhi wasalam was een frisse en zoete drank
»  Islamitische oordeel voor degene die SPOTTEN met de Profeet alayhi salam

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Athaar :: At Tabi'ien-
Ga naar: