UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Wanneer is het best geen water te drinken volgens de Profeet

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Wanneer is het best geen water te drinken volgens de Profeet Empty
BerichtOnderwerp: Wanneer is het best geen water te drinken volgens de Profeet   Wanneer is het best geen water te drinken volgens de Profeet Emptyza jan 26, 2013 10:58 am

Wanneer is het best geen water te drinken volgens de Profeet Kaligrafibesmele005

De Profeet salla Allah alayhi wasalam had niet de gewoonte om te drinken na de maaltijd en om het voedsel zo te bederven,
vooral als het water warm of koud was, want dat is erg slecht.

Hij verafschuwde het om water te drinken na lichaamsbeweging, vermoeidheid, seksuele betrekkingen, vóór of na de maaltijd, na het eten van vruchten (zelfs als drinken na bepaalde vruchten gemakkelijker is dan bij andere) na de hammam en als hij wakker werd. Dit is allemaal in strijd met de bescherming van de gezondheid. Hierin moeten de gewoonten niet in acht genomen worden, want het zijn bijkomstige natuurlijke aarden.


Het authentieke van de Geneeskunde van de Profeet – Ibn Al Qayyim


Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Wanneer is het best geen water te drinken volgens de Profeet
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Overal bidden ook al heeft men geen water ter beschikking
» De wijsheid achter het zittend drinken
» Hoe moet je zitten volgens de Sunnah tijdens het eten?
» Zeg Bismillah wanneer je wenst te eten!
» Ramadan volgens Quran en Sunnah

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Het volgen van de Sunah :: Eetgewoontes volgens de Sunah-
Ga naar: