UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Hadith 27: Rechtschapenheid behoort tot een goed karakter

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Hadith 27: Rechtschapenheid behoort tot een goed karakter Empty
BerichtOnderwerp: Hadith 27: Rechtschapenheid behoort tot een goed karakter   Hadith 27: Rechtschapenheid behoort tot een goed karakter Emptydi feb 05, 2013 5:18 am

Hadith 27: Rechtschapenheid behoort tot een goed karakter Kaligrafibesmele005


Volgens an-Nawwas ibn Sam’an radiou Allah anhum heeft de profeet salla Allah alayhi w gezegd:

‘Rechtschapenheid behoort tot een goed karakter en zonde is datgene wat je innerlijk onrustig maakt en waarvan je niet graag zou willen dat de mensen het te weten zouden komen‘. (Overgeleverd door Moslim)

Wabisa ibn Ma’bad radiou Allah anhum heeft gezegd:

‘Toen ik bij de boodschapper van Allah salla Allah alayhi w kwam, vroeg hij mij: ‘Ben je gekomen om te vragen wat rechtschapenheid is?’ Ik zei: ‘Ja’.Hij salla Allah alayhi w zei: ‘Raadpleeg je hart.Rechtschapenheid is datgene waar je ziel en je hart zich rustig over voelen.En zonde is datgene wat je innerlijk onrustig maakt en wat in je borst stokt,zelfs al hebben de mensen je er herhaaldelijk een (goedkeurend) oordeel over gegeven‘ .


Een goede hadis die we overgeleverd hebben van de beide ‘Mosnads’ 2 van de twee imams Ahmad ibn Hanbal en ad-Darimi, met een goede keten van overleveraars.


2 Dit zijn hadisverzamelingen die niet naar onderwerp, maar naar de naam van de overleveraar gerangschikt zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Hadith 27: Rechtschapenheid behoort tot een goed karakter
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
»  Al-Walaa wal-Baraa; Het Karakter van de Gelovige
»  Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» Hadith 21: Allesomvattend advies
» Hadith 04: De Voorbeschikking
» Hadith 08: De onschendbaarheid van de moslim

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Ahadith :: 40 Hadith an-nawawi-
Ga naar: