UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

  Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

 Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]: Empty
BerichtOnderwerp: Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]:    Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]: Emptywo dec 19, 2012 7:24 am

 Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]: Kaligrafibesmele005


In zijn goede manieren, zachtaardigheid, hartelijkheid, sympathie en verdraagzaamheid liet de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم] een eeuwigdurend en levend voorbeeld van nobel gedrag na voor de gehele mensheid. Hij stond op zo’n verheven niveau van gracieus en beschaafd gedrag dat Allah [سبحانه وتعالى], hem betuigde met dit vers in de Koran: “En gij (Mohammad) Staat zeker op hoog zedelijk peil.” [Soerat Al-Qalam: 4]

Het levenspatroon van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم] is een perfect voorbeeld voor ieder mens. Hij was de meest vrome en rechtschapen man van alle mensen, en hij vreesde Allah de Almachtige het meest.

Overgeleverd door Aisha [رضي الله عنها]: “De profeet [صلى الله عليه وسلم] deed iets en stond zijn mensen doe hetzelfde te doen, maar sommige mensen weerhielden zich ervan dit te doen. Toen de profeet [صلى الله عليه وسلم] hervan had geleerd zei hij: ‘Wat is er verkeerd met zulke mensen dat zij zich weerhouden om iets te doen wat ik doe’. Bij Allah, ik ken Allah beter dan zij, en ik heb meer vrees voor Hem dan zij’.” [Sahih Al-Boekhari]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De hemelreis van de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]:
» De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk:
» De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]:

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: