UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Khoesoe' in het gebed

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Khoesoe' in het gebed Empty
BerichtOnderwerp: Khoesoe' in het gebed   Khoesoe' in het gebed Emptyvr dec 21, 2012 5:29 am

Khoesoe' in het gebed Kaligrafibesmele005


Khoesoe' in het gebed Mqdefault



Alle lof is voor Allah, de Heer der werelden, Die gezegd heeft in Zijn Boek:

“…en sta voor Allah in ootmoed (nederigheid).” [Soerat Al-Baqarah (2), aayah 238] En Die wat het gebed betreft gezegd heeft: “…En voorwaar, dat is zwaar, behalve voor de ootmoedigen.” [Soerat Al-Baqarah (2), aayah 45]

Vrede en zegeningen zijn voor de leider van de vromen, de leider van al-Khaashi'oen #, Moh'ammed, de boodschapper van Allah, en voor zijn familie en metgezellen.

# al-Khaashi'oen: de ootmoedigen, de ware gelovigen, degenen die Allah gehoorzamen met volledige overgave, Zijn Bestraffing vrezend en zij geloven in Zijn Belofte en in Zijn Waarschuwingen.

As-Salaah (het gebed) is de grootste van de praktische pilaren van de Islaam en khoeshoo' tijdens het gebed is vereist door de Sharie'ah. Iblies [satan (moge Allah hem vervloeken)] doet beloftes om de zonen van Adam te misleiden en te verleiden. Hij (moge Allah hem vervloeken) zegt: “Daarna zal ik zeker tot hen komen, van voor hen en van achter hen en van hun rechterzijde en van hun linkerzijde…” (Soerat Al-A'raaf (7), aayah 17)


Eén van zijn meest belangrijkste complotten is om de mensen van het gebed af te leiden door alle mogelijke middelen en hen dingen in te fluisteren tijdens het gebed om hen het genot van deze aanbidding te ontnemen en zo verlies van beloning te veroorzaken voor deze aanbidding. Aangezien khoeshoo' als eerste van de aarde zal verdwijnen, en wij in de laatste der tijden leven, zijn de woorden van Hoedhayfah (moge Allah tevreden met hem zijn) op ons van toepassing: “Het eerste dat jullie zullen kwijtraken van jullie religie is khoeshoo', en het laatste dat jullie zullen kwijtraken van jullie religie is het gebed. Er zijn mensen die het gebed verrichten en in hen zit er geen goedheid. Er zal een tijd komen waarbij je de moskee binnengaat en je vindt niemand die khoeshoo' heeft.” (al-Madaaridj, 1/521)

door sheikh Moh'ammed Saalih' al-Moenadjid)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Khoesoe' in het gebed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Khoesoe' in het gebed   Khoesoe' in het gebed Emptyvr dec 21, 2012 5:31 am

Khoesoe' in het gebed Kaligrafibesmele005




Khoeshoo' betekent kalmte, helderheid, rustigheid, waardigheid en nederigheid. Wat een persoon deze khoeshoo' doet hebben, is vrees voor Allah (taqwa) en het besef dat Hij alles ziet. [Tefsier Ibn Kathier, Daar al-Sha'b editie, 6/414. Khoeshoo' betekent dat het hart in nederigheid en onderwerping voor de Heer staat. (al-Madaaridj, 1/520)]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Khoesoe' in het gebed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Khoesoe' in het gebed   Khoesoe' in het gebed Emptyvr dec 21, 2012 5:35 am

Khoesoe' in het gebed Kaligrafibesmele005

De plaats van khoeshoo' is het hart, en de resultaten zijn zichtbaar in het fysieke lichaam. De persoon die werkelijk khoeshoo' voelt voor Allah, is een persoon die niet langer de liefde voelt voor fysieke begeerten; zijn hart is puur en gevuld met het licht van de grootheid van Allah (Verheven en Geprezen is Hij). Zijn eigen zelfzuchtige begeerten zijn gestorven vanwege de vrees en ontzag welke zijn hart hebben gevuld, tot het overstroomt zodat zijn fysieke functies gekalmeerd raken.

“Khoeshoo' in het gebed gebeurt wanneer een persoon zijn hart leeg maakt voor het gebed en zich erop concentreert, zodat al het andere verdwijnt en hij het verkiest boven al het andere. Alleen dan vindt hij gemak en vreugde in het gebed, zoals de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: “…en mijn vreugde komt van het gebed.” (Tefsier Ibn Kathier, 5/456. De h'adieth is in Moesnad Ah'mad, 3/128, en Sah'ieh' al-Djaami', 3124)

Eén van de voordelen van khoeshoo' is dat dit het gebed gemakkelijker maakt voor een persoon. Allah vertelt ons: “En vraag (Allah) om hulp door middel van geduld en het gebed. En voorwaar, dat is zwaar, behalve voor de al-Khaashi'oen.” [Soerat Al-Baqarah (2), aayah 45]

De betekenis hiervan is dat de belasting van het gebed inderdaad zwaar is, behalve voor degene die khoeshoo' hebben. (Tefsier Ibn Kathier, 1/125)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
Gesponsorde inhoud





Khoesoe' in het gebed Empty
BerichtOnderwerp: Re: Khoesoe' in het gebed   Khoesoe' in het gebed Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Khoesoe' in het gebed
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Belang van het gebed
» Leer het gebed
» Video: Leer het gebed in stappen
» Mannen mogen hun haren NIET vast hebben tijdens gebed
» Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: As salaat- gebed :: As salaat - gebed-
Ga naar: