UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Mannen mogen hun haren NIET vast hebben tijdens gebed

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Mannen mogen hun haren NIET vast hebben tijdens gebed Empty
BerichtOnderwerp: Mannen mogen hun haren NIET vast hebben tijdens gebed   Mannen mogen hun haren NIET vast hebben tijdens gebed Emptydo dec 27, 2012 12:04 pm

Mannen mogen hun haren NIET vast hebben tijdens gebed Kaligrafibesmele005

Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam zei over een man die aan het bidden was met zijn haar van achter samen gebonden( in een staart of gevlochten), zijn voorbeeld is voorzeker dat van iemand die bidt met zijn handen gebonden(achter zijn rug).( Moeslim, aboe 'awaanah & ibn hibbab)

Ibn al kathier zegt: " De betekenis van deze Hadith is dat als zijn haar los zou zijn, dat het dan op de grond zou vallen als hij in sjoejoed was; zo zou de man beloond worden voor de soejoed van zijn haar. Maar als het haar vast is gebonden , dan is het in wezen net alsof het geen soejoed doet, want hij vergeleek hem met iemand wiens handen vastgeketend zijn, aangezien ze dan niet in sajdah op de grond".

Ook zei Hij salla Allah alayhi wasalam: dat is het zadel van de duivel , dwz waar de duivel zit, verwijzend naar de knopen in het haar ( Aboe dawoed & Tirmidie, die hassan is verklaard, zie sahih Abi Dawoed 653)

Dit geldt voor de mannen en niet voor de vrouwen

Bron: Een beschrijving van de salah van de Profeet salla Allah alayhi wasalam sheikh nasser oedien Al Albaanie
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Mannen mogen hun haren NIET vast hebben tijdens gebed
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Leer het gebed
» Khoesoe' in het gebed
» Belang van het gebed
» Video: Leer het gebed in stappen
» Hoe begon Rassoel Allah salla Allah alayhi wasalam het gebed?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: As salaat- gebed :: As salaat - gebed-
Ga naar: