UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Wanneer moet men de intentie (niyyah) voor het vasten uitbrengen?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Wanneer moet men de intentie (niyyah) voor het vasten uitbrengen? Empty
BerichtOnderwerp: Wanneer moet men de intentie (niyyah) voor het vasten uitbrengen?   Wanneer moet men de intentie (niyyah) voor het vasten uitbrengen? Emptywo dec 26, 2012 11:23 am

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]

De intentie voor het Ramadan en nafl vasten mag vanaf de nacht na zonsondergang tot midden van de volgende dag. De intentie voor het optionele vasten (nafl) mag overdag uitgebracht worden vanwege de hadith van Aisha; zij zei: Wanneer de profeet (vrede zij met hem) opstond ging hij langs zijn vrouwen en zei: "Hebben jullie iets (om te eten)?". Als zij nee zeiden, zei hij: "Dan ga ik vasten." De overige soorten vasten mag alleen met een intentie in de nacht.

De tijdspanne voor "midden van de dag" begint vanaf fajr al-sadiq tot al-dakhwat al-kubra. De intentie moet hiervoor uitgebracht worden, opdat meer dan de helft van de tijd gevast word (dus vanaf al-dakhwat al-kubra tot zonsondergang).

Bron: al-Ikhtiyar li Talil al-Mukhtar, vol. 1 p. 126 e.v.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Wanneer moet men de intentie (niyyah) voor het vasten uitbrengen?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hadith 01: Daden worden beoordeeld op basis van intentie
» Haasten bij het verbreken van het vasten
»  Allah beloont vasten
» 1dag vasten zal jouw gezicht op een afstand van 70 jaar van de Hel afhouden
» Het vasten wordt niet geaccepteerd wanneer men niet bidt

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Siam :: Siam-
Ga naar: