UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Waarom vasten we tijdens Ramadan?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Waarom vasten we tijdens Ramadan? Empty
BerichtOnderwerp: Waarom vasten we tijdens Ramadan?   Waarom vasten we tijdens Ramadan? Emptywo dec 26, 2012 11:36 am

[Je moet geregistreerd en ingelogd zijn om deze afbeelding te kunnen zien.]


Wanneer we vragen ‘Waarom Ramadan’ of ‘Waarom moet er gevast worden tijdens de Ramadan’, dan zou het volgende antwoord voldoende moeten zijn voor iedereen die in Allah gelooft. Slechts één antwoord zou iedere oprechte moslim er toe aan moeten zetten om te beginnen met het vasten. Dit antwoord luidt als volgt:Omdat Allah, de Verhevene, ons het vasten tijdens de maand Ramadan opgelegd heeft:

"O gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven zoals het degenen die voor u waren was voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn." (Surah 2 : Ayah 183)

Dit antwoord op de vraag ‘Waarom Ramadan’ zou voldoende moeten zijn voor de ware gelovige om de verplichting van het vasten na te komen. Er is immers geen antwoord wat beter is op deze vraag. Allah is Alwetend en Hij weet wat het beste is voor ons. Hij zou het vasten en andere zaken niet opleggen, als het niet goed zou zijn voor ons. Wij zouden ons daarom moeten overgeven aan Hem en Zijn bevelen op moeten volgen.

En er dient gezegd te worden dat één van de Namen van Allah al-Hakim (de Meest Wijze) is. Het woord Hakim is voortgekomen uit dezelfde wortel als hukm (reglement) en hikmah (wijsheid). Alleen Allah is Degene die reglementen geeft en Zijn reglementen zijn de meest wijze en perfecte. Daarbij bezit Allah alle wijsheid, Allah schrijft niets voor zonder wijsheid, zelfs al kennen wij de wijsheid erachter niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Waarom vasten we tijdens Ramadan?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Wat is Ramadan
» Ramadan volgens Quran en Sunnah
» Hoe moet je zitten volgens de Sunnah tijdens het eten?
» Waarom deze site?
» Mannen mogen hun haren NIET vast hebben tijdens gebed

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Siam :: Siam :: fard: Vasten van Ramadan-
Ga naar: