UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Zegening van Al Quran volgens de sahaba en de salaf r.a

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Zegening van Al Quran volgens de sahaba en de salaf r.a Empty
BerichtOnderwerp: Zegening van Al Quran volgens de sahaba en de salaf r.a   Zegening van Al Quran volgens de sahaba en de salaf r.a Emptywo dec 26, 2012 12:34 pm

Zegening van Al Quran volgens de sahaba en de salaf r.a Kaligrafibesmele005

Abdoellaah ibn Mas'oed, radia Allaahoe 'anhoe:
"Er zijn 4 zaken die Allaah plezieren. Het uiterlijke aspect ervan is een zegening en het innerlijke aspect ervan is een verplichting. Het is een zegening om de rechtschapenen als metgezellen te hebben, maar het is een verplichting om hen te volgen, Het is een zegening om de Qor-aan te reciteren, maar het is een verplichting om ernaar te handelen
Het is een zegening om een graf te bezoeken, maar het is een verplichting om er proviand voor te maken.
Het is een zegening om de zieken te verzorgen, maar het is een verplichting om er lering uit te trekken. "



'Omar ibnoel Khattaab radia Allaahoe 'anhoe:
"Als jullie harten werkelijk zuiver zouden zijn, zouden ze nooit genoeg krijgen van het reciteren van de woorden van Allaah"


'Othmaan ibn 'Affaan radia Allaahoe 'anhoe:
"Deze Qor-aan leidt je naar het herkennen van jouw ziekten en de medicijnen ertegen. Jouw ziekten zijn jouw zonden, en jouw medicijn is het zoeken van Alaah's Vergiffenis."


Qataadah rahimahoe Allaah:
"Er zijn twee belangrijke dingen die je moet doen, Het eerste is je hart van deze wereld losmaken en het verplaatsen naar het Hiernamaals. Vervolgens dien je al je aandacht te besteden aan de Qor-aan en het te overpeizen en over de redenen van de openbaringen na te denken. Probeer van elke vers iets te begrijpen en pas het toe op de ziekte van je hart. Deze verzen zijn neergezonden om het hart te genezen, dus je zult, insha Allaah, worden genezen. "

Ibn Qayyim rahimahoe Allaah:
"Een ieder die de Qor-aan niet leest, is een deserteur en een ieder die hem leest, maar hem niet overpeinst, is een deserteur. En een ieder die de Qor-aan leest, hem overpeinst, maar er niet naar handelt, is een deserteur."



Ibn Taymiyyah rahimahoe Allaah

"Deze Qor-aan kan of jouw gezegende beloning, of jouw zware last zijn op de Dag der Opstanding. Volg de Qor-aan, en laat de Qor-aan jou niet volgen. Want waarlijk, degene die de Qor-aan volgt, het zal hem leiden naar de hemellijke tuinen van het Paradijs, en degene die wordt gevolgd door de Qor-aan, het zal hem achtervolgen en hem de afrond van het hellevuuur injagen."



Aboe Musa al Ash'ariy

"Degene die de Qor-aan reciteert moet door het volgende onderscheiden worden: waakzaam zijn wanneer de mensen slapen, vasten wanneer de mensen eten, huilen wanneer de mensen lachen, vroom zijn wanneer de mensen zich begeven in nutteloze gesprekken, stilte wanneer de mensen bezig zijn met nutteloos gepraat, nederigheid wanneer de mensen opscheppen en treurig zijn wanneer de mensen uitgelaten zijn."



'Abdoullaah ibn Mas'oed
"De Qor-aan werd als een complete weg nedergezonden om hun levens te leiden. Maar sommige mensen negeerden dat en namen alleen zijn recitatie in acht en vervolgens handelden zij alsof dat voldoende was. De mensen van de Qor-aan zijn degenen die er kennis over hebben en ernaar handelen, zelfs als zij hem niet uit het hoofd leren. Maar degenen die de Qor-aan uit het hoofd leren, maar hem niet begrijpen noch ernaar handelen, behoren niet tot zijn mensen, zelfs al lezen zij hem perfect."

Bron: "Zaad El Ma3aad" van Ibn Qayyim




Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Zegening van Al Quran volgens de sahaba en de salaf r.a
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De eerste openbaring van Al Quran:
» Verlaat al Quran niet...
» Mag ik de Quran geven aan een ongelovige?
» Quran lezen voor geld
» Siam volgens Quran en Sunnah

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Quran :: Al Quran-
Ga naar: