UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Maryam bint Imran-de moeder van 'Isa 'alayhis-Salaam

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Maryam bint Imran-de moeder van 'Isa 'alayhis-Salaam Empty
BerichtOnderwerp: Maryam bint Imran-de moeder van 'Isa 'alayhis-Salaam   Maryam bint Imran-de moeder van 'Isa 'alayhis-Salaam Emptyvr jan 11, 2013 7:35 am

Maryam bint Imran-de moeder van 'Isa 'alayhis-Salaam Assala10
"Allaah verkoos Adam en Nuh en de nakomelingen van Ibrahim en de nakomelingen van 'Imraan boven de volkeren."
(Ali 'Imraan: 33)


'Imraan is de naam van de vader van Maryam, wie de moeder van 'Isa 'alayhis-Salaam is. 'Imraan stamt af van de profeet Dawud 'alayhis-Salaam die weer een afstammeling van de profeet Ibrahim 'alayhis-Salaam was. 'Imraan was getrouwd met Hanna bint Faqudh.
Toen Hanna, de vrouw van 'Imraan, zwanger was, beloofde zij Allaah haar kind aan Hem Subhanahu wa Ta'ala op te dragen, om zo Allaah alleen te dienen. Toen zij van Maryam beviel, verrichtte Hanna du'a en vroeg Allaah Subhanahu wa Ta'ala haar dochter en diens nageslacht te beschermen tegen de shaytaan.


"Toen de vrouw van 'Imraan zei: 'Ik draag aan U op wat in mijn baarmoeder is, dat het vrij zal zijn (om U te dienen), aanvaard het van mij, U bent Alhorend, Alwetend.' Maar toen zij er van bevallen was, zei zij: 'Mijn Heer, ik ben bevallen van een meisje.' Allaah weet wat zij voortbracht, de man is niet gelijk aan de vrouw. 'En ik heb haar Maryam genoemd en ik stel haar en haar nageslacht onder Uw bescherming tegen de shaytaan, de verworpene.'"
(Surat Ali 'Imraan: 35-36)


Overgeleverd door Sa'eed ibn Al-Musayyab: Aby Hurayra radiyAllahu 'anhu zei: "Ik heb de Boodschapper van Allaah Sallallahu 'alayhi wa Sallam horen zeggen: 'Er wordt niemand geboren onder het nakomelingenschap van Adam, of shaytaan raakt het aan. Daarom huilt een kind hard bij de geboorte, wegens de aanraking van shaytaan, behalve Maryam en haar kind.'" (Al-Bukhari)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Maryam bint Imran-de moeder van 'Isa 'alayhis-Salaam
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Surah Maryam
» Zegeningen uitspreken over de Profeet (sallalaahoe aleyhi wa salaam)
» Asiya Bint Muzahim - de vrouw van Fir'aun
» Biography Of Khadijah Bint Khuwaylid (FULL LECTURE)
» Hafsa Bint ‘Umar Moge Allah tevreden met haar zijn

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Moeders der Gelovigen & sahabiyat radiyu Allah a3nhum :: Biografie van Moeders der Gelovigen r.a. :: Voorbeeld vrouwen in Islam-
Ga naar: