UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De vrouwen van de Profeet Mohammed vrede en zegeningen zij met hem

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

De vrouwen van de Profeet Mohammed vrede en zegeningen zij met hem Empty
BerichtOnderwerp: De vrouwen van de Profeet Mohammed vrede en zegeningen zij met hem   De vrouwen van de Profeet Mohammed vrede en zegeningen zij met hem Emptywo jan 23, 2013 6:08 am

De vrouwen van de Profeet Mohammed vrede en zegeningen zij met hem Assala10

De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) huwde de volgende vrouwen:

1 – Khadeejah bint Khuwaylid (moge Allah tevreden met haar zijn)

Ze was de eerste van zijn vrouwen. De Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) huwde haar toen hij vijfentwintig jaar oud was, en hij nam geen andere vrouw totdat zij overleed. Al zijn kinderen werden van haar geboren, behalve Ibraaheem.
Al-Bukhaari titelde een hoofdstuk in zijn Saheeh: “Het huwelijk van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) met Khadeejah (moge Allah tevreden met haar zijn, en haar deugden,” waarin hij een hadeeth vertelde van ‘Aa’ishah die zei: “Ik was nooit jaloers op een van de vrouwen van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zoals ik op Khadeejah was, ook al overleed zij voordat hij mij huwde, wegens van wat ik hem over haar hoorde zeggen.” Verteld door al-Bukhaari, 3815.

2 – Sawdah bint Zam’ah ibn Qays

De Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) huwde haar in het tiende jaar van zijn Profeetschap. Tabaqaat Ibn Sa’d, vertellend van al-Waaqidi, 8/52-53; Ibn Katheer in al-Bidaayah wa’l-Nihaayah, 3/149

3 – ‘Aa’ishah bint Abi Bakr al-Siddeeq (moge Allah tevreden met haar zijn)


De Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) huwde haar in Shawwaal van het tiende jaar van het Profeetschap. Ibn Sa’d, 8/58-59. Zij zelf zei: “De Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) huwde mij toen ik zes jaar oud was, en consumeerde het huwelijk met mij toen ik negen was.” Verteld door al-Bukhaari, 3894; Muslim, 1422. Al-Bukhaari (5077) verteld ook dat de Boodschapper van Allah (S) (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) geen maagd huwde behalve zij.

4 – Hafsah bint ‘Umar (moge Allah tevreden met haar zijn)


Het werd verteld van ‘Abd-Allaah ibn ‘Umar (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de man van Hafsah Khunays ibn Hudhaafah, die een van de metgezellen van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) was die aanwezig was geweest bij Badr, overleed in Madeenah. ‘Umar ibn al-Khattaab zei: Ik ontmoette ‘Uthmaan ibn ‘Affaan en bood Hafsah hem ten huwelijk aan. Ik zei: Als je wenst, Zal ik Hafsah bint ‘Umar aan jou huwen. Hij zei: Ik zal er over nadenken. Enkele nachten gingen voorbij, toen zei hij: Ik denk dat ik op dit moment niet wil huwen. ‘Umar zei: Toen ontmoette ik Abu Bakr, en Ik zei: Als je wenst, zal Ik Hafsah bint ‘Umar aan jou huwen. Abu Bakr bleef stil en gaf me geen antwoord. Ik was verstoorder over hem dan over ‘Uthmaan. Enkele nachten gingen voorbij, toen stelde de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) haar voor en ik huwde haar aan hem. Toen ontmoette Abu Bakr mij en zei: Misschien voelde je je verstoort toen je Hafsah ten huwelijk aan mij aanbood en ik antwoordde niet? Ik zei: Ja. Hij zei: Niets verhinderde me ervan om op jouw aanbod te antwoorden dan het feit dat ik wist dat de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) haar in gedachten had, en ik wilde het geheim van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) niet onthullen. Als hij had besloten om haar niet te huwen, zou ik je aanbod geaccepteerd hebben.
Verteld door al-Bukhaari, 4005.


5 – Zaynab bint Khuzaymah (moge Allah tevreden met haar zijn)
De Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) huwde haar in Ramadaan, eenendertig manden na de Hijrah. Tabaqaat Ibn Sa’d, 8/115

6 – Umm Salamah bint Abi Umayyah (moge Allah tevreden met haar zijn)

Muslim (918) vertelde dat Umm Salamah (moge Allah tevreden met haar zijn) zei: Ik hoorde de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) zeggen: “Er is niemand die geconfronteerd wordt met een ramp en zegt Inna Lillaahi wa inna ilayhi raaji’oon, Allaahumma ujurni fi museebati w'ukhluf li khayran minha (Waarlijk, tot Allah behoren wij en tot Hem zullen wij terugkeren: O Allah, beloon mij in deze ramp en compenseer mij met iets beters dan dat) of Allah zal hem in zijn ramp belonen en zal hem met iets beters dan dat compenseren. Ze zei: Toen Abu Salamah overleed, zei ik wat de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) me opgedragen had, en Allah compenseerde me met iets beters dan hem: De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem).

Volgens een andere overlevering: Toen Abu Salamah overleed, zei ik: Wie is beter dan Abu Salamah, de metgezel van de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem)? Maar Allah verordende dat ik het moest zeggen. Toen huwde ik de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem).


7 – Juwayriyah bint al-Haarith (moge Allah tevreden met haar zijn)


Ze werd gevangene van de moslims gedurende de slag van Banu’l-Mustalaq, en ze kwam naar de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) om hem te vragen om haar te helpen om haarzelf vrij te laten en haar vrijheid te kopen. Hij bood aan om haar vrijheid te kopen en haar te huwen, en ze accepteerde het. De Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) huwde haar en maakte haar bevrijding haar bruidschat. Toen de mensen dat te weten kwamen, bevrijdden ze hun eigen gevangenen, om de schoonfamilie van de Boodschapper (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) te eren. Niemand bracht een grotere zegening aan haar mensen dan zij deed. Verteld door Ibn Ishaaq met een hasan isnaad. Seerat Ibn Hishaam, 3/408-409.


8 – Zaynab bint Jahsh (moge Allah tevreden met haar zijn)

Betreffende haar openbaarde Allah de woorden (interpretatie van de betekenis):
“Toen Zaid geen behoefte meer aan haar had, toen hebben wij jou met haar gehuwd, zodat er voor de gelovigen geen belemmering zou bestaan met betrekking tot de (voormalige) vrouwen van hun aangenomen kinderen, wanneer zij geen behoefte meer aan hen hebben.”
[al-Ahzaab 33]


Ze schepte hier over op tegen de andere vrouwen van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem), zeggende: “Jullie families arrangeerde jullie huwelijken maar Allah arrangeerde mijn huwelijk van boven de zeven hemelen.” Verteld door al-Bukhaari, 7420.

9 – Umm Habeebah bint Abi Sufyaan (moge Allah tevreden met haar zijn):

Abu Dawood (2107) vertelde van ‘Urwah van Umm Habeebah (moge Allah tevreden met haar zijn) dat ze aan ‘Ubayd-Allaah ibn Jahsh werd gehuwd, die overleed in Abessinië. Toen huwde de inwoners haar aan de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) en gaven haar uit naam van hem een mahr van vierduizend, en stuurde haar naar de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) met Shurahbeel ibn Hasanah. Geclassificeerd als saheeh door al-Albaani.

10- Maymoonah bint al-Haarith (moge Allah tevreden met haar zijn)

Het werd verteld van Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) Maymoonah huwde toen ze in ihram was. Verteld door al-Bukhaari, 1832; Muslim, 1410.
De woorden “toen ze in ihraam was” zijn een vergissing. In feite huwde de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) haar nadat hij ihraam verliet ‘Umrat al-Qada’ volgend.
Zie Zaad al-Ma’aad, 1/113; Fath al-Baari, hadeeth no. 5114.


11 – Safiyyah bint Huyayy ibn Akhtab (moge Allah tevreden met haar zijn)

De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) bevrijdde haar en huwde haar na de slag van Khaybar. Verteld door al-Bukhaari, 371.

Dit zijn de vrouwen van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) met wie hij het huwelijk consumeerde. Twee van hen overleden gedurende het leven van de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem), namelijk Khadeejah en Zaynab bint Khuzaymah (moge Allah tevreden zijn met hen beiden). De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) liet negen vrouwen achter toen hij overleed; er is geen verschil van mening van de geleerden over deze kwestie.
Zie Zaad al-Ma’aad, 1/105-114

Men zei dat Rayhaanah bint ‘Amr al-Nadariyyah (of al-Quraziyyah) ook een van zijn vrouwen was. Ze werd gevangen genomen gedurende de slag van Bani Qurayzah, en de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) koos haar voor hemzelf en huwde haar, toen scheidde hij haar en nam haar terug. Tabaqaat Ibn Sa’d , vertellend van al-Waaqidi, 8/130
En men zei dat ze en concubine was.

Dit werd als waarschijnlijker beschouwd door Ibn al-Qayyim in Zaad al-Ma’aa.
Islam Q&A

Ummatun Wahida zal haar best om biografieën van de vrouwen van de profeet alayhi salat wasalam te posten inshaAllah
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De vrouwen van de Profeet Mohammed vrede en zegeningen zij met hem
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Waarom moeten wij de Soennah van de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) volgen en niet slechts de Koran?
» Zegeningen uitspreken over de Profeet (sallalaahoe aleyhi wa salaam)
» Shariah revolutionair voor vrouwen!
» Surah Mohammed
» Bemiddeling van Mohammed salla Allah alayhi wasalam

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Moeders der Gelovigen & sahabiyat radiyu Allah a3nhum :: Biografie van Moeders der Gelovigen r.a.-
Ga naar: