UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De verspreiding van de Islam onder de Koningen:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

De verspreiding van de Islam onder de Koningen: Empty
BerichtOnderwerp: De verspreiding van de Islam onder de Koningen:   De verspreiding van de Islam onder de Koningen: Emptydi jan 15, 2013 8:21 am

De verspreiding van de Islam onder de Koningen: Kaligrafibesmele005

De Islam groeide heel snel. De Islamitische staat had grote afmetingen aangenomen. De profeet [صلى الله عليه وسلم] stuurde vervolgens verschillende brieven naar de koningen, prinsen en heersers van Afrika en Azië. Hij nodigde hen uit de Islam te accepteren en Moslim te worden.

De profeet stuurde een broef naar Heraql [Hercules], de keizer van Ar-Roem [Rome]; hij ontving de brief met respect en stuurde cadeaus naar de profeet [صلى الله عليه وسلم].
De profeet stuurde een brief naar Qaysar [Kesra], de keizer van Al-Foers [Perzië; Iran], deze beloofde zich te weren op de profeet [صلى الله عليه وسلم]. Later werd voorspeld dat Kesra door zijn eigen zoon vermoord zou worden. Deze voorspelling kwam uit en de moordenaars bekeerden zich tot de Islam.
De profeet stuurde een brief naar Al-Nasdjashiy Negus, de koning van Al-Habasha [Ethiopië]. Deze werd Moslim en stuurde samen met de afgezant van de profeet alle gelovige migranten met 2 schepen naar Medina. [De profeet had hierom gevraagd].
De profeet stuurde een brief naar Al-Muqawqis [Muqowqa], aartsbisschop van Bilad Masr [Egypte]. Hij ontving de brief met respect en schonk de profeet 2 slavinnen. De profeet trouwde met Maryam, moeder van zijn zoon Ibrahim, en de ander trouwde met Hassan ibn Thabit.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De verspreiding van de Islam onder de Koningen:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» Hadith 03: De zuilen van de Islam
» Hadith 13: Broederschap in de Islam
» De status van zakat binnen de Islam
» De 10 vernietigers van de Shahada- Nawaqidul-Islam

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: