UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:  Empty
BerichtOnderwerp: De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:    De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:  Emptydo dec 20, 2012 10:14 am

De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:  Kaligrafibesmele005


Aan het einde van het derde jaar na de eerste Openbaring beval Allah Zijn boodschapper in het openbaar te verkondigen alleen Eén God te aanbidden en geen afgoden en beelden. In het begin zeiden de mensen van Mekka dat de profeet [صلى الله عليه وسلم] krankzinnig was. Zij werden vijandig en bespotten en beledigden hem. Zo ook zijn oom Abu Lahab, zijn vrouw en Abu Jahl. Allah [سبحانه وتعالى] zegt in de Koran:

“De macht van Abu Lahab en hij zelf zullen vergaan, Zijn rijkdommen en daden zulllen hem niet baten. Weldra zal hij in een Laaiend Vuur branden. Ook zijn vrouw, de draagster van brandstof. Om haar hals zal een koord van palmvezels hangen.” [Soerat Al-Masadd: 1-5]


De ongelovigen begonnen hun slaven die de Islam, accepteerden te martelen en dit Mohammad [صلى الله عليه وسلم] volgelingen neerslachtig. Maar de stam Qoeraish onthield zich van het kwetsen van de profeet [صلى الله عليه وسلم] omdat zijn oom Abu Taleb hem beschermde. Abu Taleb behoorde tot de belangrijke familie’s van Quraish. Tezelfdertijd verzocht Quraish Abu Taleb Mohammad [صلى الله عليه وسلم] alleen te laten of hem te beletten de Islam te verspreiden, maar Abu Taleb weigerde dit te doen.

Overgeleverd door ‘Urwa ibn Azzubayr: “Ik vroeg Amr ibn al-Ass, Vertel me over het ergste wat de ongelovigen deden [Qoeraish] met de profeet. Hij zei: Terwijl de profeet het gebed deed bij de Ka’baa, kwam Uqba bin Abi Mu’ait en wikkelde zijn kledingstuk rond de nek van de profeet en kneep zijn keel heftig dicht. Abu Bakr [رضي الله عنه] kwam, en pakte hem bij zijn schouders en sloeg hem weg bij de profeet en zei, Wil jij een man doden alleen omdat hij zegt, Mijn Heer is Allah.” [Sahih Al-Boekhari]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De hemelreis van de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
»  Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]:
» De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk:
» De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]:

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: