En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
UMMATUN WAHIDA
Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
Auteur
Bericht
Ummatun_wahida Admin
Aantal berichten : 419 Registratiedatum : 09-12-12
Onderwerp: De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]: do dec 20, 2012 10:14 am
Aan het einde van het derde jaar na de eerste Openbaring beval Allah Zijn boodschapper in het openbaar te verkondigen alleen Eén God te aanbidden en geen afgoden en beelden. In het begin zeiden de mensen van Mekka dat de profeet [صلى الله عليه وسلم] krankzinnig was. Zij werden vijandig en bespotten en beledigden hem. Zo ook zijn oom Abu Lahab, zijn vrouw en Abu Jahl. Allah [سبحانه وتعالى] zegt in de Koran:
“De macht van Abu Lahab en hij zelf zullen vergaan, Zijn rijkdommen en daden zulllen hem niet baten. Weldra zal hij in een Laaiend Vuur branden. Ook zijn vrouw, de draagster van brandstof. Om haar hals zal een koord van palmvezels hangen.” [Soerat Al-Masadd: 1-5]
De ongelovigen begonnen hun slaven die de Islam, accepteerden te martelen en dit Mohammad [صلى الله عليه وسلم] volgelingen neerslachtig. Maar de stam Qoeraish onthield zich van het kwetsen van de profeet [صلى الله عليه وسلم] omdat zijn oom Abu Taleb hem beschermde. Abu Taleb behoorde tot de belangrijke familie’s van Quraish. Tezelfdertijd verzocht Quraish Abu Taleb Mohammad [صلى الله عليه وسلم] alleen te laten of hem te beletten de Islam te verspreiden, maar Abu Taleb weigerde dit te doen.
Overgeleverd door ‘Urwa ibn Azzubayr: “Ik vroeg Amr ibn al-Ass, Vertel me over het ergste wat de ongelovigen deden [Qoeraish] met de profeet. Hij zei: Terwijl de profeet het gebed deed bij de Ka’baa, kwam Uqba bin Abi Mu’ait en wikkelde zijn kledingstuk rond de nek van de profeet en kneep zijn keel heftig dicht. Abu Bakr [رضي الله عنه] kwam, en pakte hem bij zijn schouders en sloeg hem weg bij de profeet en zei, Wil jij een man doden alleen omdat hij zegt, Mijn Heer is Allah.” [Sahih Al-Boekhari]
De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]: