UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De Islam werd in het geheim verspreid:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

De Islam werd in het geheim verspreid: Empty
BerichtOnderwerp: De Islam werd in het geheim verspreid:   De Islam werd in het geheim verspreid: Emptywo dec 19, 2012 7:28 am

De Islam werd in het geheim verspreid: Kaligrafibesmele005


“En Waarschuw uw naaste familieleden. En wend u met zachtmoedigheid tot de gelovigen die u volgen.” [Soerat As-Shura: 214-215]

De profeet [صلى الله عليه وسلم] begin de eerste 3 jaar [na de 1e Openbaring] alleen te preken tegen zijn familie, zijn bloedverwanten en zijn kennissen. Hij [صلى الله عليه وسلم] vertelde ze alleen Eén God te Aanbidden.

Khadeeja was de eerste die de Islam accepteerde. Zij stond altijd achter de profeet [صلى الله عليه وسلم] en sterkte en ondersteunde hem tegen al diegenen die hem verloochenden en verachtten. Langzamerhand werd de opdracht van de profeet [صلى الله عليه وسلم] bekend onder de respectabele inwoners van Mekka, en een aantal van hen bekeerden zich tot de Islam.

Ook buiten Mekka hoorde men over de profeet [صلى الله عليه وسلم] en het nieuwe geloof en vanaf die tijd bekeerde men zich in grote getallen tot de Islam. Na drie jaar werd hem bevolen de boodschap openlijk te verkondigen.

“Verkondig daarom openlijk hetgeen u is bevolen en wend u van de afgodendienaren af.” [Soerat Al-Hidjr: 96]
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De Islam werd in het geheim verspreid:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hadith 03: De zuilen van de Islam
» Hadith 13: Broederschap in de Islam
» De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De status van zakat binnen de Islam
» De verspreiding van de Islam onder de Koningen:

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: