UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Ibn Al-Qayyim: Een definitie voor Taghut

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

Ibn Al-Qayyim: Een definitie voor Taghut Empty
BerichtOnderwerp: Ibn Al-Qayyim: Een definitie voor Taghut   Ibn Al-Qayyim: Een definitie voor Taghut Emptywo dec 19, 2012 8:47 am

Ibn Al-Qayyim: Een definitie voor Taghut Kaligrafibesmele005

Een definitie voor Taghut



En Ibn Al-Qayyim, moge Allah hem genadig zijn, vermeldde een omsluitende definitie voor de Tāghūt toen hij zei:

“De term Tāghūt verwijst naar alle dingen waarbij de slaaf (dwz. De mens) zijn grenzen overschrijdt, of dat nou is op het gebied van iemand die aanbeden, gevolgd of gehoorzaamd wordt. Dus de Tāghūt van de mensen is degene van wie zij de oordelen aannemen in plaats van van Allah of Zijn Boodschapper.

Of als ze hem volgen naast Allah of zij volgen hem (blind) zonder aan Allah te denken of zij gehoorzamen hem in dat waarvan zij niet weten of het gehoorzaamheid aan Allah is.
Dus dit zijn de Tawāghīt (dwz. Meervoud van Tāghūt) van de wereld.

En als je over hen nadenkt, en nadenkt over de toestand van de mensen met hen, zul je zien dat de meeste van hen zijn overgeschakeld van het aanbidden van Allaah naar het aanbidden van de Tāghūt, en van het nemen van de oordelen van Allah en de Boodschapper, naar het nemen van de oordelen van de Tāghūt. En van Zijn gehoorzaamheid en het volgen van Zijn Boodschapper naar de gehoorzaamheid van de Tāghūt en het volgen ervan.”

Bron: benefit of the day magazine, Ibn al-Qayyim







Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
Ibn Al-Qayyim: Een definitie voor Taghut
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Biografie van Ibn Al-Qayyim Rahimu Allah

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Tawhied :: Tawhied &Shirk :: Al kufr bi tagut - verwerpen van afgod-
Ga naar: