UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]: Empty
BerichtOnderwerp: De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]:   De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]: Emptywo dec 19, 2012 7:19 am

De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]: Kaligrafibesmele005

Mohammad zoon van Abdullah, zoon van Abdul-Mutalib van de stam Qoeraish werd geboren in Mekka in het jaar van de olifant [570 na Chr.], in dit jaar kwam Abraha Asram met een groot leger en enkele olifanten vanuit Ethiopië om Mekka binnen te vallen. Zijn intentie was om de Ka`baa te vernietigen. Maar zijn intenties werden verwoest door een wonder. En kwamen vogels in grote getale en gooiden een regen van stenen op het leger, deze verwoesten Abraha’s leger.

Allah [سبحانه وتعالى] zegt: “Hebt gij niet vernomen, hoe uw Heer de bezitters der olifanten behandelde? Heeft Hij hun plannen niet teniet gedaan? Zond Hij geen zwermen roofvogels op hen neer? En wierpen deze geen klompen klei? Dat hen maakte als fijn gekauwd [door vee] stro?” [Soerat Al-Feel: 1-5]

Voordat hij [صلى الله عليه وسلم] was geboren overleed zijn vader op 24-jarige leeftijd gedurende zijn reis naar de Levant, en hij werd begraven in Medina. Eerst werd hij opgevoed door zijn grootvader Abdul-Mutalib, en nadat zijn grootvader overleed verzorgde en beschermde zijn oom Abu Talib hem. Zijn moeder overleed toen hij 6 jaar oud was.

Bronvermelding:

Sahih Al-Boekhari
Sahih Moeslim
Al-Rahieq Al-Makhtoum van Al-Mubarkapuri
Zaada Al-Mi`aad van Imam Ibn Al-Qayyim
Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
»  Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De hemelreis van de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk:
» De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]:

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: