UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk: Empty
BerichtOnderwerp: De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk:   De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk: Emptywo dec 19, 2012 7:21 am

De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk: Kaligrafibesmele005


Toen de profeet [صلى الله عليه وسلم] jong was leerde hij de kunst van het vechten, dit was de gewoonte van de Arabische jeugd. En het aanbidden van afgoden haatte hij heel erg. Hij behandelde de mensen eerlijk en rechtvaardig. De mensen gaven hem zelfs de bijnaam Al-Ameen [de betrouwbare].

Mohammad [صلى الله عليه وسلم] begon zijn loopbaan als schaapherder. Daarna reisde hij met zijn oom in de handelskaravaan naar de Levant. Hierna maakte hij wat reizen in dienst van de weduwe genaamd Khadeeja [رضي الله عنها]. Door zijn betrouwbaarheid verrichte hij de zaken van Khadeeja heel goed. De profeet [صلى الله عليه وسلم] werd hierbij verschillende malen begeleid door Maisara, de bediende van Khadeeja [رضي الله عنها].

Khadeeja ontving een uitmuntend verslag over de profeet [صلى الله عليه وسلم] van haar bediende Maisara, en zij vroeg hem ten huwelijk. De profeet [صلى الله عليه وسلم] aanvaardde dit in eerste instantie niet omdat zij heel rijk en voornaam was, terwijl hij een arme man was. Desondanks zond zij toch haar vriend voor zijn besluit.

Ten slotte trouwde de profeet [صلى الله عليه وسلم] met haar ondanks dat zij 15 jaar ouder was dan hij, en was heel gelukkig met haar. Overgeleverd door Ali [رضي الله عنه] dat de profeet [صلى الله عليه وسلم] zei: “De beste vrouw van de wereld is Maryam [De moeder van 'Eesa عليه السلام] in haar levenstijd, en de beste vrouw van van de wereld is Khadeeja in haar levenstijd.”

Dit huwelijk gaf de profeet [صلى الله عليه وسلم] een grote invloed en hij werd gerekend tot de voornamen van Mekka.


Bronvermelding:

Sahih Al-Boekhari
Sahih Moeslim
Al-Rahieq Al-Makhtoum van Al-Mubarkapuri
Zaada Al-Mi`aad van Imam Ibn Al-Qayyim

Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
»  Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De hemelreis van de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]:
» De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]:

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: