UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
وَ اِنَّ ہٰذِہٖۤ اُمَّتُکُمۡ اُمَّۃً وَّاحِدَۃً وَّ اَنَا رَبُّکُمۡ فَاتَّقُوۡنِ ۵۲﴾
Wa-inna hathihi ommatukum ommatan wahidatan waana rabbukum faittaqooni

En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
{Qs al Muminun ayah 52}
UMMATUN WAHIDA
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

UMMATUN WAHIDA

Wa-inna hathihi ommatukum UMMATUN WAHIDATAN waana rabbukum faittaqooni En voorwaar, deze godsdienst (de Islam) is jullie godsdienst, de enigste. En Ik ben jullie Heer, vreest Mij daarom.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]:

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ummatun_wahida
Admin
Ummatun_wahida


Aantal berichten : 419
Registratiedatum : 09-12-12

De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]: Empty
BerichtOnderwerp: De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]:   De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]: Emptydi jan 15, 2013 8:39 am

De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]: Kaligrafibesmele005

“Waarlijk gij [Mohammad] zult sterven en zij zullen ook sterven..” [Soerat Az-Zommar: 30]


De ziekte waarvan de profeet [صلى الله عليه وسلم] niet meer herstelde begon kort voor het einde van Safar. Overgeleverd door moeder der gelovigen Aisha [رضي الله عنها]: “De profeet [صلى الله عليه وسلم] zei vaak tijdens zijn ziekte waaraan hij overleed: “O Aisha! Ik voel nog steeds de pijn veroorzaakt door het eten dat ik at bij Khaibar, en op dit moment lijkt het alsof mijn aorta eruit gesneden wordt door dat vergif.” [Sahih Al-Boekari]

De boodschapper van Allah had voor korte tijd koorts en overleed 3 maanden na zijn vaarwel Hadj op maandag de 12 van Rabi’ Al-Awal tijdens het het heetst van de middag. Hij was toen 63 jaar. Overgeleverd door Aisha [رضي الله عنها]: “Allah’s boodschapper stierf toen hij 63 jaar was.” [Sahih Al-Boekhari]

Dit was het donkerste uur voor de moslims, een sombere en betreurenswaardige dag voor de gehele mensheid. Anas ibn Maalik en Abu Sai’eed Al-Khoedri [رضي الله عنهما] zeiden dat de moslims beter en opgewekter werden toe de profeet in Medina aankwam maar dat geen dag slechter en donkerder was dan de dag dat hij stierf. [Sahih Al-Boekhari]

Overgeleverd door Aisha [رضي الله عنها]: “Aboe Bakr [رضي الله عنه] kwam op een paard vanuit zijn huis in As-Sunh. Hij steeg af en ging de moskee binnen, maar hij sprak niet toe de mensen totdat hij bij Aisha binnenkwam, en ging dadelijk naar de profeet, die bedekt was met Hibra kleding [een soort kleding uit Jemen]. Vervolgens ontblootte hij het gezicht van de profeet en boog hij over hem heen, hij kuste hem en huilde, zeggende: “Laat mijn vader en moeder geofferd worden voor jou. Allah zal jou nooit twee maal laten sterven. Wat betreft de dood welke voor jou open geschreven stond, die is over jou gekomen.”


Overgeleverd door ibn ‘Abbas [رضي الله عنه]: :Aboe Bakr ging weg terwijl ‘Omar ibn Al-Khattab [رضي الله عنه] aan het praten was met de mensen. Aboe Bakr zei: “Ga zitten, O Omar!” Maar Omar weigerde te zitten. Dus kwamen de mensen naar en Aboe Bakr en verlieten Omar. Abu Bakr zei: “Om te beginnen, als iemand van jullie gewend was Mohammed te aanbidden, dan Mohammed is dood, maar als [iemand van] jullie gewend was Allah te aanbidden, dan Allah is levend en zal nooit doodgaan, Allah [سبحانه وتعالى] zei:

“En Mohammed is slechts een boodschapper. Waarlijk alle boodschapper voor hem zijn heengegaan. Zult gij dan op de hielen omkeren als hij sterft of gedood wordt? Hij, die zich omkeert zal aan Allah in het geheel geen schade berokkenen. En Allah zal de dankbaren gewis belonen.” [Soerat Ali-'Imraan: 144]

Bij Allah, het was alsof de mensen niet wisten dat Allah [سبحانه وتعالى] dit vers eerder had geopenbaard, totdat Aboe Bakr het reciteerde en alle mensen het van hem ontvingen, en ik hoorde alle mensen het toen reciteren.

Overgeleverd door Az-Zuhri: Sa’eed ibn Al-Musaiyab vertelde me dat Omar [رضي الله عنه] zei: “Bij Allah, toen ik Aboe Bakr [رضي الله عنه] het hoorde reciteren, konden mijn benen mij niet staande houden en ik viel neer vanaf het allereerste moment dat hij het reciteerde, en bekend maakte dat de profeet [صلى الله عليه وسلم] was gestorven.”

Moge de Vrede en Zegeningen van Allah [سبحانه وتعالى] op onze geliefde profeet zijn, en op zijn huishouden en metgezellen en wie in hun voetsporen treden tot aan de Dag des Oordeels. En onze laatste woorden zijn Al-Hamdulillahi Rabbi Al-’Alameen.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://ummatun-wahida.1forum.biz
 
De dood van de boodschapper van Allah [صلى الله عليه وسلم]:
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De hemelreis van de profeet [صلى الله عليه وسلم]:
»  Het karakter van de Profeet [صلى الله عليه وسلم]:
» De geboorte van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]:
» De profeet [صلى الله عليه وسلم] zijn jeugd en eerste huwelijk:
» De verspreiding van de Islam in het openbaar, en vijandigheid van de Stam Quraish tegen de profeet [صلى الله عليه وسلم]:

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
UMMATUN WAHIDA :: Mohamed salla Allah alayhi wasalam :: Het Leven van de profeet Mohammad [صلى الله عليه وسلم]-
Ga naar: